تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024
5

بیست و نهمین یادواره ۱۳۰ شهید شهرستان انار برگزار شد+تصاویر

  • کد خبر : 34272
  • 17 آذر 1402 - 0:27
بیست و نهمین یادواره ۱۳۰ شهید شهرستان انار برگزار شد+تصاویر

بیست ونهمین یادواره ۱۳۰ شهید شهرستان انار در مهدیه امام زاده محمد صالح( ع) برگزار شد. 

بیست ونهمین یادواره ۱۳۰ شهید شهرستان انار در هفته فرهنگی شهرستان انار با حضور خانواده‌های معزز شهدا، بسیجیان و اقشار مختلف مردم در مهدیه امام زاده محمد صالح (ع)  برگزار شد.

حجت الاسلام مهدی طائب، رییس شورای قرارگاه راهبردی عمار و استاد حوزه علمیه قم ضمن تجلیل از مقام شامخ شهدا و خانواده‌های معزز آنان گفت: مقام شهدا عندربهم است و مقام و منزلت شهید آن قدر بالا است که می‌تواند ما را شفاعت کند.

وی افزود: حضرت امام  خمینی (ره) منادی اسلام ناب محمدی بود، اسلامی که می‌خواهد مستضعفین را از چنگال مستکبرین نجات دهد، اسلامی که ندای عدالت خواهی دارد و می‌خواهد زمینه ظهور امام زمان (عج) را فراهم کند، اسلامی که می‌خواهد کسانی را که زیر چکمه ظالم اسیر هستند، نجات دهد.
حجت الاسلام طائب با اشاره به جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و ۸ سال پایداری و مقاومت مردم ایران بیان داشت: جنگ تحمیلی، ظاهرا یک حمله به کشور ایران بود؛ اما در واقع حمله به یک تفکر که منادی آزادی و رهایی مستضعفین را دارد، به دین اسلام و حمله به کسانی بود که می‌خواهند مقدمه را برای ظهور منجی عالم بشریت (عج)  آماده سازند.

وی در ادامه در رابطه با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: معنا و مفهوم شهادت در میان ما به معنی زنده شدن و زنده ماندن است و دشمنان ما؛ اگر این را می‌دانستند هیچ موقع سربازان ما را شهید نمی‌کردند و طبق آیات و روایات شهدا زنده هستند و نزد خداوند روزی می‌خورند و این ماندگاری ماندگاری روح است و فقط جسم شهدا ازبین رفته است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی، امام جمعه شهرستان انار نیز  گفت: شهرستان انار در تمامی زمینه‌های مختلف جمهوری اسلامی شهید تقدیم این نظام کرده و هر ساله مردم شهید پرور انار در هفته فرهنگی این شهرستان، برنامه‌های مختلفی را اجرا می‌کنند.
وی افزود: در ۱۶ آذر سال ۵۷، ۳ نفر به نام‌های  ندافیان، انارکی محمدی و قدیری برای مبارزه با رژیم شاهنشاهی در راه نظام اسلامی جان خود را فدا کردند و به شهادت رسیدند؛ بنابراین این هفته به نام هفته فرهنگی انار  نامگذاری شده است و به همین منظور یادواره شهدا در این روز بزرگ برگزار می‌شود.

امام جمعه شهرستان انار به فضائل اخلاقی و بصیرت شهدا پرداخت و بیان داشت: شهدای ما با بصیرت اعتقادی و بصیرت اخلاقی که داشتند موفق و پیروز شدند و مهم‌ترین درس شهدا به ما، درس بصیرت اعتقادی و اخلاقی است.

او تصریح کرد: شهدا‌ی ما با فداکاری‌های خود رسالت عظیمی بر دوش ما گذاشتند و ما باید با پیروی از ولایت که وصیت مشترک همگی شهدا  بود و تلاش در راه پیشرفت مملکت اسلامی در زمینه‌های مختلف دین این رسالت را ادا کنیم.

این مراسم با مداحی، سینه زنی و سرود همراه بود.

عکس:نسرین عسکری

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=34272
  • منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
  • دیدگاه‌ها برای بیست و نهمین یادواره ۱۳۰ شهید شهرستان انار برگزار شد+تصاویر بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.