تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
13

بهورزان نمونه رفسنجان و انار تجلیل شدند

  • کد خبر : 2392
  • 14 شهریور 1395 - 23:36
بهورزان نمونه رفسنجان و انار تجلیل شدند

بهورزان نمونه شهرستان‌های رفسنجان و انار با حضور مسؤولان تجلیل شدند.

علی اسماعیلی‌ندیمی رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان ظهر امروز در آیین تجلیل از بهورزان نمونه شهرستان‌های رفسنجان و انار با اشاره به نقش بی‌بدیل بهورزان در ارتقای سلامت جامعه اظهار داشت: بهورزان سربازان گمنام در خط مقدم سیستم سلامت هستند.

وی تصریح کرد: بهورزان آماده هستند تا با ارائه خدمات پیشگیرانه به افراد، سن مرگ و میر، عارضه‌های سکته مغزی و قلبی را کاهش دهند.

اسماعیلی‌ندیمی ادامه داد: اگر ۱۰ سال سن سکته مغزی و قلبی عقب بیفتد، مرهون تلاش بهورزان هستیم، زیرا آنها در روستاها به مردم آموزش‌های لازم برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌هایی نظیر فشار خون و دیابت را ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه کاهش مرگ و میر در جمعیت به ویژه جمعیت روستایی، جلوگیری از عوارض حاملگی‌های متعدد، واکسیناسیون و آموزش از اهداف شبکه نظام پزشکی است، اظهار کرد: اکنون که بیش از سه دهه از این طراحی نظام شبکه می‌گذرد، اقدامات موثری انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان بیان کرد: در مرگ و میر، امید به زندگی در کشور ایران به طور متوسط ۷۳٫۵ است، یعنی ۵٫۵ سال از متوسط امید به زندگی در دنیا جلوتر هستیم و مرگ و میر در ایران در طول سه دهه اخیر کاهش پیدا کرده است.

وی دومین هدف شبکه نظام سلامت را کاهش مرگ و میر ناشی از بارداری دانست و افزود: قبل از انقلاب در هر ۱۰۰ هزار بارداری ۲۴۵ مورد مرگ و میر داشتیم که در حال حاضر به ۲۰٫۳ مورد مرگ و میر در این زمینه رسیده‌ایم.

اسماعیلی‌ندیمی کار دیگر وزارت بهداشت را واکسیناسیون برشمرد و افزود: حداقل فلج اطفال در مملکت بیداد می‌کرد که اکنون درصد ابتلا به این بیماری با انجام واکسیناسیون صفر است.

وی گفت: در مورد آموزش‌ها، مشکل اصلی خدمات نظام شبکه با محوریت آموزش بهورز بوده که توفیقات ارزشمندی حاصل شده است.

اسماعیلی‌ندیمی بیان کرد: بهورز متعلق به همان جامعه‌ای است که خدمت می‌کند و آموزش‌های لازم را ارائه می‌کند و باید تکنولوژی‌ها را به وی آموزش دهیم.

وی بیان داشت: مرگ و میر ایرانیان به علت عفونت، مراقبت‌های ضعیف و خونریزی‌های پس از زایمان بود که اکنون این مرگ و میر با خدمات‌رسانی بهورزان در مراکز بهداشتی روستایی و شهری کم‌تر شده است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان علت اصلی کشتار مردم را بیماری‌های قلبی، سرطان، بیماری‌های مزمن و حوادث ترافیکی دانست و افزود: تفاهمنامه‌ای در حال امضا داریم که تمام خانه‌های بهداشت و مراکز درمانی موردنیاز را با ۵۰ درصد از سوی وزارتخانه و بقیه با کمک خیران بازسازی و تکمیل شوند.

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=2392
  • دیدگاه‌ها برای بهورزان نمونه رفسنجان و انار تجلیل شدند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.