4

بهاباد یزد رتبه نخست سرانه پرداخت صدقات در کشور

  • کد خبر : 2360
  • 12 شهریور 1395 - 14:19
بهاباد یزد رتبه نخست سرانه پرداخت صدقات در کشور

مدیرکمیته امداد امام خمینی(ره) بهاباد با اشاره به اینکه این شهرستان رتبه نخست سرانه پرداخت صدقات در کشور را کسب کرد، از جمع‌آوری بیش از یک میلیارد ریال زکات در بهاباد خبر داد.

رمضان باقری در نشست شورای زکات این شهرستان با ارائه گزارشی از ستاد زکات بهاباد در سال گذشته، اظهار داشت: زکات جمع‌آوری شده بیشتر در بین فقرا و نیازمندان همان محل توزیع می‌شود.

وی با تسلیت فرا رسیدن سالروزشهادت حضرت جواد‌الائمه(ع) گفت: سرانه پرداخت صدقات دراستان برای هرنفر در ماه ۱۲۰ ریال و در بهاباد ۳۳۰ ریال است و در ۵ ماهه امسال مردم شهرستان بهاباد ۷۵۰ میلیون ریال صدقه پرداخت کرده‌اند.

باقری با تأکید بر ضرورت ترویج پرداخت و احیای فریضه زکات بین مؤدیان گفت: در ۵ ماهه نخست امسال مبلغ بیش از یک میلیارد و ۱۴۰ میلیون ریال زکات توسط کشاورزان شهرستان بهاباد پرداخت شد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان بهاباد نقش بی‌بدیل جامعه روحانیت را در تبلیغ و تبیین پرداخت فریضه الهی زکات را مؤثر دانست و تصریح کرد: روحانیان با آگاهی‌بخشی و بیان مسائل اعتقادی و شرعی به کشاورزان می‌توانند به رشد زکات جمع‌آوری شده کمک کنند.

وی تصریح کرد: زکات  در دین مبین اسلام مورد تاکید بالایی قرار دارد و با توجه ویژه به این فریضه، می توان فقر را از جامعه اسلامی کنار زد.

باقری خاطرنشان کرد: در این زمینه یکی از اقدامات لازم فرهنگ‌سازی مناسب است که باید با همکاری ادارات و ارگانها و همچنین مشارکت مردمی، اقدام به فرهنگ‌سازی در زمینه ترویج پرداخت زکات در جامعه اقدام شود.

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=2360
  • دیدگاه‌ها برای بهاباد یزد رتبه نخست سرانه پرداخت صدقات در کشور بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.