تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024
6

برگزاری مراسم بزرگداشت روز شهرستان انار

  • کد خبر : 11182
  • 18 آذر 1396 - 23:19
برگزاری مراسم بزرگداشت روز شهرستان انار

مراسم بزرگداشت روز شهرستان انار در محل تالار شهرانار باحضور ائمه جمعه،معاون سیاسی فرماندار انار ،مسئولین ادارات و اقشار مختلف مردم برگزار گردید.

به گزارش صدای انار،۱۸ آذرماه مراسم بزرگداشت روز شهرستان انار در محل تالار شهرانار باحضور ائمه جمعه،معاون سیاسی فرماندار انار ،مسئولین ادارات و اقشار مختلف مردم برگزار گردید.

نامگذاری روز انار با توجه به واقعه ۸محرم سال ۱۳۵۷ که در تاریخ ۱۸ آذر اتفاق افتاده است و به یاد ۳ شهید انقلاب شهرستان انار که در این روز به شهادت رسیدند این روز بنام روز شهرستان انار نامگذاری گردید.

در این مراسم یاد و خاطره شهدای والامقام شهرستان انار شهیدان ندافیان ،قدیری و انارکی محمدی در دوران انقلاب اسلامی و جانبازی تعدادی از دلاورمردان شهرستان انار گرامی داشته شد.

حجت الاسلام منتظری امام جمعه شهرستان انار در مراسم هجدهم آذر روز شهرستان انار گفت :واقعه حماسی و تاریخی مردم انقلابی انار در ۱۸آذر سال ۵۷ که منجر به شهادت سه نفر از جوانان مومن و ولایتمدار بنامهای شهید محمود انارکی محمدی ، شهید علی ندافیان و شهید حسن قدیری و مجروحیت بیش از چهل نفر از راهپیمایان انقلابی شد در تاریخ شهرستان انار و استان کرمان جاودانه مانده و خواهد ماند.

وی گفت :بهترین مناسبت برای انتخاب روز شهرستان انار هجدهم آذر است که هم خاطره حماسه و فداکاری مردم انقلابی انار زنده می شود و هم بهترین فرصت برای شناخت و معرفی ظرفیتهای شهرستان از نظر اقتصادی ، فرهنگی و توسعه و عمران می باشد .

وی در ادامه گفت :با توجه به خشکسالی ها و آفت های مختلف و افت آبهای زیر زمینی و به صرفه نبودن کشاورزی پسته باید تمامی دلسوزان به فکر اشتغالات جایگزین باشند و شهرستان انار را نجات دهند .

امام جمعه انار از نخبگان و فرهیختگان شهرستان تجلیل کرد و گفت :با توجه به نخبگان و تحصیل کردگان شهرستان انار که در جای جای کشور در رشته های گوناگون مشغول به خدمت هستند باید از دیدگاهها و نظرات آنها استفاده شود ، چون همه آنها به زادگاهشان عشق ورزیده و مشتاق خدمت به شهرو دیارشان هستند .
وی افزود:امروز وجود نماینده محترم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی که از فرزندان شهرستان انار هست و با توجه به معین بودن صنایع ملی مس ایران در ستاد توسعه مثلث شهرستانهای انار و شهربابک و رفسنجان ، بهترین فرصت طلایی است که برای شهرستان انار گامهای اساسی برداشته شود .

وی گفت :بهترین راه برای توسعه و رفع مشکلات شهرستان اینست که همه دلسوزان و مسئولان محترم جدای از تفکرات جناحی و سلیقه ای دست در دست هم بگذارند و همت مضاعف خود را بکار گیرند .

 

از حاشیه های این مراسم ،عدم حضور فرماندار انار و نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس شورای اسلامی در مراسم بزرگداشت روز شهرستان انار بود.
با توجه به مراسم به این مهمی ،متاسفانه فرماندار انار بعنوان بالاترین مقام اجرایی شهرستان و نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی که خود برادریکی از شهدای ۱۸ آذر در شهرستان انار می باشند در مراسم به این مهمی شرکت نکرده اند.
طبق بررسی های انجام شده در جلسه ای که چند روز قبل توسط ستاد بزرگداشت شهرستان انار در خصوص این مراسم برگزار شده بود هیچ گونه هماهنگی و صحبتی با فرماندار و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی صورت نگرفته است و چرا در این مراسم به این مهمی فرماندار و نماینده شرکت نکرده اند جای تامل دارد؟!
مراسم به این مهمی که باید بسیار باشکوه و با همدلی مسئولین شهرستان برگزار شود متاسفانه دچار چنین حاشیه هایی شده است.
وقتی ما می بینیم که بین مسئولین رده بالای شهرستان همدلی وجود ندارد چگونه توقع داشته باشیم بین مردم همدلی وجود داشته باشد.
ما نباید با وجود این ناهماهنگی ها انتظار پیشرفتی را برای شهرستانمان داشته باشیم و میطلبد مسئولین شهرستان کمی درنگ کنند و موضوع را بین خود حل کرده و با هم در برگزاری جلسات و مراسمات هماهنگ باشند.

 

 

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=11182
  • دیدگاه‌ها برای برگزاری مراسم بزرگداشت روز شهرستان انار بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.