تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024
10

برخورد مسؤلان با خبرنگاران باید مؤدبانه باشد

  • کد خبر : 1213
  • 17 مرداد 1395 - 14:40
برخورد مسؤلان با خبرنگاران باید مؤدبانه باشد

به اعتقاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، «راستگویی»، «امانت داری»، «تحقیق» و«اطلاع دقیق » از موضوعی که خبرنگار می خواهد به آن بپردازد و قصد مخابره آن را دارد، مهمترین شاخصه های اخلاق حرفه ای یک خبرنگار است.

آیت الله سید یحیی جعفری، با تبریک ۱۷ مردادماه، روز خبرنگار تاکید کرد: برخورد مسئولان  با خبرنگاران، حتی خبرنگاران  رسانه های غیر اسلامی هم باید مؤدبانه  ومبتنی بر دستورات اسلامی باشد.

وی افزود: در حالی که پیامبر اسلام حتی در برخورد با کافران هم توصیه به برخورد انسانی و اسلامی کرده اند اما متاسفانه در مملکت اسلامی، به این مهم کم توجهی و بعضآ بی توجهی می شود.

نماینده ولی فقیه  در استان کرمان با بیان اینکه «خبرنگاری شغل حساسی است و برخورد با خبرنگاران نیز حساسیت خاصی دارد» تصریح کرد: همه مسؤلان کشور باید در برخورد با خبرنگاران، به این موضوع توجه خاص داشته باشند.

امام جمعه کرمان با بین اینکه خبرنگار باید جدای از تخصص در حرفه خبرنگاری، متدین و دارای اخلاق حرفه ای باشد، تاکید کرد: البته رسانه ها نیز باید در به کارگیری خبرنگاران جدای از تخصص خبرنگاران، به اخلاق حرفه ای خبرنگاران نیز توجه خاص داشته باشند.

وی افزود: اعتقاد دارم، «راستگویی»، «امانت داری»، «تحقیق» و «اطلاع دقیق» از موضوعی که خبرنگار می خواهد به آن  بپردازد و قصد مخابره آن را دارد، ازمهمترین شاخصه های اخلاق حرفه ای یک خبرنگار است.

آیت الله جعفری، «بی طرف بودن خبرنگار نسبت به جریانات سیاسی کشور» را از دیگر شاخصه های اخلاق حرفه ای یک خبرنگار دانست و درآستانه روز خبرنگار،به خبرنگاران توصیه کرد که همواره پایبند اخلاق حرفه ای باشند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان افزود: برخی از خبرنگاران  بعضی از مسایل را به مردم پرنگ جلوه می دهند و حتی در بعضی از موارد دروغ وارد یک خبر شده و به مردم مخابره می شود که از نظر ما هر دوی این موارد باعث ضربه زدن به نظام و تشویش اذهان عمومی خواهد شد و خبرنگاران و رسانه ها باید از آن دوری کنند.

امام جمعه کرمان افزود:متاسفانه برخی از خبرنگاران نیز بدون تحقیق و اطلاع داشتن از موضوعی، خودشان را صاحب نظر در همه امورات می دانند که این کاملا با اخلاق حرفه ای یک خبرنگار مغایرت دارد و باعث آسیب رساندن به جامعه می شود.

وی خاطرنشان کرد: به طور مثال، استاندار کرمان که شب و روز در حال کارکردن برای آبادانی استان است بعضی ها در رسانه ها که خود را در همه موضوعات،  صاحب نظر می دانند، به دنبال تخریب ایشان هستند و  حتی خود من نیز بعضی وقتها سخنی گفته ام که در این رسانه ها چیز دیگری مخابره شده است وتوصیه ما به این رسانه ها رعایت تقوا و پرهیز از ضربه زدن به نظام وجامعه است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان، با بیان اینکه « البته اکثر خبرنگاران کارشان را درست انجام می دهند و در تهیه، تنظیم و مخابره خبر به مردم رعایت امانت داری و تقوا را می کنند» تصریح کرد: در مجموع از اکثریت خبرنگاران و رسانه های استان کرمان راضی هستم.

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=1213
  • دیدگاه‌ها برای برخورد مسؤلان با خبرنگاران باید مؤدبانه باشد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.