تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 15 شوال 1445 Tuesday, 23 April , 2024
9

بدستور فرماندار انار طرح مطالعاتی و کارشناسی احیاء تالاب فرهنگ آباد شهرستان انار (اکوسیستم طبیعی) آغاز شد

  • کد خبر : 2682
  • 23 شهریور 1395 - 13:02
بدستور فرماندار انار طرح مطالعاتی و کارشناسی احیاء تالاب فرهنگ آباد شهرستان انار (اکوسیستم طبیعی) آغاز شد

طباطبائی فرماندار شهرستان انار به اتفاق معاون برنامه ریزی،روسای ادارات محیط زیست و آب منطقه ای و کارشناس محیط زیست انار از تالاب فرهنگ آباد و اراضی حومه بازدید و جهت احیاء این تالاب از مسئولین ادارات خواستند تا ضمن مطالعه و کارشناسی لازم در این خصوص طرحی را جهت پیگیری به فرمانداری ارائه نمایند.

به گزارش انارآنلاین به نقل از روابط عمومی فرمانداری انار صبح سه شنبه ۲۳ شهریورماه آقای طباطبائی فرماندار شهرستان انار به اتفاق معاون برنامه ریزی،روسای ادارات محیط زیست و آب منطقه ای و کارشناس محیط زیست انار از تالاب فرهنگ آباد و اراضی حومه بازدید و جهت احیاء این تالاب از مسئولین ادارات خواستند تا ضمن مطالعه و کارشناسی لازم در این خصوص طرحی را جهت پیگیری به فرمانداری ارائه نمایند. فرماندار انار ضمن بازدید از این تالاب و همچنین کلوت های انار و زهکش رحمت آباد و… اظهار داشت این تالاب یکی از جاذبه های بالقوه شهرستان انار است که باید مورد استفاده ،سرمایه گذاری و جذب گردشگران قرار گیرد.

contentimages_28464

وی با مشاهده آبهای جاری این منطقه گفت پس از طرح کارشناسی و مطالعاتی توسط ادارات مربوطه باید آبهای جاری و زهکش به مسیر اصلی تالاب هدایت شود تا طبیعت این منطقه حفظ و احیاء شود. لازم به توضیح است که تالاب فرهنگ‌آباد انار یکی از تالاب‌های استان و یکی از جاذبه‌های طبیعی شهرستان انار است که دارای پوشش گیاهی و انواع رستنی‌هاست و پرندگان مهاجر متعددی در آن فرود می‌آیند.پرندگانی مانند سبز قبا، حواصیل خاکستری، فالاروپ، چوب پا، سنقر، دم جنبانک زرد، لک لک، هوبره، اردک کله سبز، آبچلیک، کاکایی، چکاوک کاکلی، بوتیمار و… در فصول مختلف سال به تالاب فرهنگ آباد مهاجرت می کردند که با توجه به وضعیت فعلی تالاب در حال حاضر این اکوسیستم بهم خورده است.

contentimages_28468 contentimages_28470 contentimages_28471 contentimages_28467 contentimages_28465 contentimages_28464 contentimages_28463

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=2682
  • دیدگاه‌ها برای بدستور فرماندار انار طرح مطالعاتی و کارشناسی احیاء تالاب فرهنگ آباد شهرستان انار (اکوسیستم طبیعی) آغاز شد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.