تاریخ : شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 4 ذو القعدة 1445 Saturday, 11 May , 2024
8

انتقاد مهندس انارکی از موازی کاری درکشور/مردم حق بیمه می دهند، اما از حق و حقوق خود مطلع نیستند

  • کد خبر : 6076
  • 16 دی 1395 - 8:02
انتقاد مهندس انارکی از موازی کاری درکشور/مردم حق بیمه می دهند، اما از حق و حقوق خود مطلع نیستند

مهندس انارکی محمدی: زمانی که حق بیمه از کارگر کسر می شود، طبیعی است که انتظار داشته باشد امکانات درمانی مطلوب در اختیارش قرار گیرد.

احمد انارکی محمدی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از موازی کاری در کشور، گفت: خانواده های بیماران خاص مشکلات مادی و فرهنگی بسیاری در بحث درمان و نداشتن اطلاعات لازم درخصوص پیشگیری بیماری مواجه هستند.

وی افزود: بسیاری از بیماران، بیکار یا درآمد کمی دارند که با توجه به شرایط خاص این بیماران باید اقدامات مناسبی برای درمان آنها صورت گیرد و حتی این افراد از تسهیلات بعد از درمان نیز استفاده کنند.
این نماینده مجلس تاکید کرد: باید هزینه دسترسی و نوبت دهی این بیماران نیز برطرف شود چراکه زمان برای برخی از بیماران اهمیت زیادی دارد.
انارکی خطاب به بنیاد بیماری های خاص گفت: این بنیاد پیشنهادهای خود را در اختیار دولت و نمایندگان مجلس قرار دهد تا خلاهای قانونی درباره بیماران خاص برطرف شود.
وی در خصوص بحث پرداخت قرض الحسنه به بیماران خاص بیان کرد: باید در این خصوص ساماندهی لازم انجام شود و این بیماران از کمک های مالی بهره مند شوند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مهندس انارکی محمدی با بیان اینکه هدف رئیس جمهور از صدور ابلاغیه، جدا سازی سهم درمان کارگران تامین اجتماعی و مشخص شدن حق درمان کارگر است، گفت: دغدغه رئیس جمهور شفاف شدن منابع بیمه هاست تا به جای این که صرف سرمایه گذاری بیمه ها در امور دیگر شود، به درمان کارگران اختصاص پیدا کند.
به گزارش خبرگزاری آریا، احمد انارکی محمدی افزود: زمانی که حق بیمه از کارگر کسر می شود، طبیعی است که انتظار داشته باشد امکانات درمانی مطلوب در اختیارش قرار گیرد. اما با روندی که شاهد آن هستیم، می بینیم این امر محقق نشده و کارگران به خدمات بیمه ای متناسب با حق بیمه ای که ماهانه پرداخت می کنند، دسترسی ندارند. هدف از دادن این ابلاغیه این است که عدالت در حوزه سلامت و درمان برقرار شود و کارگران شفاف و زلال بدانند سهم بیمه درمان آنها کجا هزینه می شود.
وی همچنین با بیان این مطلب که علت به وجود آمدن این نابسامانی در ارائه خدمات به کارگران به ضعف نظارتی در نهادهای مختلف برمی گردد، تصریح کرد: مجلس نیز می توانست نقش ابزار نظارتی را در خصوص جلوگیری از بدعهدی سازمان های بیمه گر در پرداخت معوقات خود ایفا کند، اما در خصوص اجرای قوانین و حسن اجرای آن، مجلس با مشکل مواجه است و اگر نظارت دقیقی داشت، امروز شاهد به وجود آمدن این ناهماهنگی نبودیم.
نماینده مردم رفسنجان وانار در مجلس با تاکید بر این که تبعیت از قانون در میان مردم باید فرهنگ سازی شود، بیان کرد: متاسفانه مردم حق بیمه می دهند، اما از حق و حقوق خود مطلع نیستند. بیمه گذاران نمی دانند که در ازای بیمه ای که می خرد، باید خدماتی هم دریافت کند. بحث این است که مردم گناهی ندارند و حق دارند در ازای خرید بیمه، خدمات بگیرند. البته در این امر خبرنگاران و رسانه ها می توانند کمک کنند تا مردم به حق و حقوق بیمه خود واقف شوند.
بر اساس این گزارش ، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این که از بانک مرکزی تا بیمه مرکزی اگر در خصوص مساله ای با نبود قانون مواجه هستند، می توانند لایحه بدهند، عنوان کرد: مجلس نیز به دنبال این است که طرحی بدهد تا وضعیت موجود اصلاح شود و در صورت قانون شکنی بتوان با قانون شکنان برخورد کرد.

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=6076
  • دیدگاه‌ها برای انتقاد مهندس انارکی از موازی کاری درکشور/مردم حق بیمه می دهند، اما از حق و حقوق خود مطلع نیستند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.