تاریخ : پنج شنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳ 21 ربيع ثاني 1446 Thursday, 24 October , 2024
11

انار شهرستانی است که از نظر مسئولانش نیاز به مرکز معاینه فنی ندارد!!

  • کد خبر : 9746
  • 01 مهر 1396 - 21:08
انار شهرستانی است که از نظر مسئولانش نیاز به مرکز معاینه فنی ندارد!!

شهرستان انار با وجود تعداد زیادی خودرو، فاقد مرکز معاینه فنی خودرو است.

اخذ گواهی معاینه فنی دارای اهمیت ویژه ای است. با عنایت به اینکه در جاده ، خودروها با سرعت بیشتری تردد می نمایند به همان نسبت ریسک تصادفات نیز افزایش می یابد و صحت عملکرد بخش های ایمنی در کاهش ریسک تصادف و یا به حداقل رساندن آسیب های وارده به سرنشینان نقش مهمی را ایفا می نمایند بدون تردید وجود خطای انسانی در تصادفات انکارناپذیر بوده و بایستی ارتقا شاخص های ایمنی و حفظ شرایط ایمنی خودرو مورد نظر قرار گیرد.

شهرستان انار بدلیل موقعیت استراتژیک که در سه راه ترانزیت شمال به جنوب  و شرق کشور ،تردد زیاد خودروهای سبک و سنگین و تعداد زیادی خودرو، فاقد مرکز معاینه فنی خودرو است و این خود به نوعی سبب نارضایتی مردم در حوزه این خدمت تبدیل شده است.

شهروندان اناری باید برای دریافت کارت معاینه فنی به شهرستان های همجوار مراجعه کنند  که این کار هزینه زیادی به بار می آوردویا در کنار این مسائل افرادسوجودویی هستند که با گرفتن مبالغی کارتهای معاینه خودرو را بدون مراجعه به مالکان خودرو تحویل می دهند .

مسئله نبود مرکز معاینه فنی در شهر ستان خود یک مشکل است و مشکل بعدی فاصله ۱۰۰ کیلومتری تا شهرستانهای شهربابک و رفسنجان واستان یزد است که متقاضیان باید این مسیر را برای دریافت برگ مدرک معاینه فنی بپیمایند.

وجود مرکز معاینه فنی خودرو در هر شهر برای رعایت مسائل زیست محیطی و صرفه‌جویی در مصرف سوخت و هزینه‌های شهروندان بسیار ضروری است.

یک از شهروندان اناری می گوید: برای دریافت گواهی معاینه فنی خودرو ناچار شدم از محل کارم مرخصی بگیرم و با صرف هزینه و مسیری طاقت فرسا به شهرستان مهریز مراجعه کنم.

یکی از رانندگان اناری نیز اظهار داشت: من راننده پژو هستم و اگر برای اخذ معاینه فنی راهی یکی از شهرستان مجاور بشوم جدای از خطرهای موجود در مسیر باید به میزان قابل توجهی هزینه‌های سوخت و سایر هزینه‌های جانبی را متحمل شوم.

به هرحال انتظار می رود مسئولین نسبت به مرتفع نمودن این مشکل و دایر نمودن مرکز معاینه فنی خودرو در شهرستان اناراقدام نمایند تا رانندگان خودروهای شهرستان ومسافرانی که به انار تردد دارند با مشکل مواجه نشوند .

و اما سخنی با اعضای شورای ترافیک شهرستان، اعضای شورای شهر  و شهردار انار:

اعضای محترم شورای ترافیک شهرستان، اعضای محترم شورای شهر انار و شهردار محترم،همانطور که خودتان میدانید مرکز معاینه فنی خودروهای سبک شهر انار زمان زیادی است که بسته شده است و مردم شهرستان چند سالی است  برای دریافت معاینه فنی  باید به شهرهای هم جوار سفر کنند، و هر موقع در این خصوص صحبتی شده وعده امروز و فردا برای راه اندازی این مرکز را داده اید.آیا زمان آن نرسیده که این مرکز در انار راه اندازی شود و مردم متحمل هزینه های گزاف و خطرهای جاده ای نباشند؟ اگر فردی که مجوز گرفته و قادر به راه اندازی این مرکز نیست  لازم نیست مجوز آن باطل شود؟ آیا نمی شود در این خصوص با صاحب امتیاز این مرکز بطور جدی برخورد کرد؟اگر واقعا صاحب امتیاز این مرکز توانایی راه اندازی و مجهز کردن مرکزش را بعد از چندین سال ندارد جدی برخورد کنید و مجوز آن را باطل و به فرد دیگری واگذار کنید.مردم انار چقدر باید از نبود امکانات رنج بکشند؟درسالهای گذشته شهروندان ما برای نبود امکانات درمانی مجبور بودند به شهرستانهای همجوار مراجعه کنند و چقدر از جوانان ما بدلیل نبود امکانات درمانی در جاده ها کشته شدند و زیر خروارها خاک خوابیدندو اکنون  معضل دیگری بنام نبود مرکز معاینه فنی  باعث این امر شده است. آیا وقت آن نشده که در خصوص این مشکل چاره ای بیاندیشید؟ اگر صاحب امتیاز نمی تواند این مرکز را راه اندازی کند کد مرکز را به مرکز دیگر واگذار کنید تا خدمات رسانی کند.

 و اما در آخر :

اعضای محترم شورای ترافیک شهرستان، اعضای محترم شورای شهر انار و شهردار محترم تمنا می شود این مشکل را در اولویت کاری خود قرار داده و حل نمایند و حال که انار دارای نمایندگانی دلسوز  درشورای شهر است وقت آن است که راهکاری منطقی ارایه شود.

«خدمت به مردم و حل مشکلات آنان از وظایف مسئولین نظام اسلامی است»

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=9746
  • دیدگاه‌ها برای انار شهرستانی است که از نظر مسئولانش نیاز به مرکز معاینه فنی ندارد!! بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.