تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024
7
زنگ خطر

افزایش ۸۷درصدی جرائم فضای مجازی در انار

  • کد خبر : 32339
  • 01 مرداد 1401 - 11:29
افزایش ۸۷درصدی جرائم فضای مجازی در انار

فرمانده نیرو انتظامی انار از افزایش ۸۷درصدی جرائم فضای مجازی در شهرستان انار خبر داد.

به گزارش صدای انار،سرهنگ رضا خلیلی نژاد فرمانده انتظامی انار در جلسه پیشگیری از جرائم سایبری اظهار داشت:

درحال‌حاضر روزبه‌روز با مسئله فضای مجازی عجین می‌شویم و زندگی در انطباق کامل با این فضا قرار دارد و دیگر نمی‌توان این فضا را مجازی دانست.

وی اضافه کرد: آسیب‌های فضای مجازی بسیار زیاد است. براساس آمارها در شهرستان انار میزان جرایم این فضا به طور روزانه روندی صعودی دارد و این بحث نگران‌کننده است. طی ۴ ماهه امسال جرایم سایبری ۸۷ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است

وی تصریح کرد: کشف وقوع جرایم در شهرستان ۹۰ درصد است. مجموع جرایم حوزه فضای مجازی مانندکلاهبرداری و هک حسابهای بانکی ۶۱درصد ، در حوزه جرایم اخلاقی ۲۸ درصد جرایم اقتصادی ۳۴ درصد و اخاذی اینترنتی هم افزایش ۱۱درصدی را نشان می‌دهد و نسبت به سال گذشته این آمارها قریب به دو نیم برابر شده است.
سرهنگ خلیلی با اشاره به مبارزه جدی با مخلان امنیت مردم در فضای مجازی گفت از ابتدای سال تا کنون بیش از ۱۰۰شکایت به پلیس فتا واصل که بیش از ۱۲نفر مجرم در این فضا شناسایی گردیده اند
وی ادامه داد: پس از انجام مجموعه اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی فنی این ۱۲ مجرم با رعایت همه اصول مراقبتی و حکم قضایی دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی انار با بیان اینکه متهمان پس از دستگیری و توقیف تجهیزات الکترونیکی  و مواجهه با ادله جرم به بزه خود اقرار کردند، از تحویل این افراد به مراجع قضایی برای سیر مراحل قانونی پرونده خبر داد.

خلیلی نژاد خاطرنشان کرد: طرح‌های عملیاتی پلیس فتا علیه گردانندگان سایت‌ها و صفحه‌های غیراخلاقی و نامتعارف در شهرستان به صورت دائمی در کارگروه‌های ویژه در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه حذف و پاک‌سازی این گونه محتواهای غیراخلاقی و برخورد با مجرمان این حوزه مورد درخواست بسیاری از هموطنان است، تصریح کرد: رسیدگی به این گونه جرایم در اولویت مأموریتی این پلیس قرار دارد و تاکنون تعدادزیادی از این تارنماها در این حوزه  شناسایی شده و برخورد با مرتکبان این‌گونه جرایم در حال اجرا است.

این مقام مسئول اظهار داشت: تعدادی از کاربران و فعالان حرفه‌ای فضای مجازی که با عدم رعایت قوانین و مقررات و عدم توجه به هنجارها نسبت به تولید و انتشار محتوای غیراخلاقی اقدام کرده‌اند نیز مورد احضار و توجیه و اخذ تعهد قرار گرفته‌اند.

سرهنگ خلیلی نژاد از همه کاربران فضای مجازی خواست ضمن رعایت قوانین و مقررات جاری و هنجارهادر صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه در حوزه یادشده، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir  یا تماس با شماره تلفن ۳۴۳۸۸۰۰۱ برای پیگیری سریع به پلیس فتا گزارش کنند.

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=32339
  • دیدگاه‌ها برای افزایش ۸۷درصدی جرائم فضای مجازی در انار بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.