تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024
3
در سفر وزیر کشور انجام شد:

افتتاح بیمارستان ۴۲ تختخوابی ولی‌عصر انار

  • کد خبر : 33920
  • 07 شهریور 1402 - 8:05
افتتاح بیمارستان ۴۲ تختخوابی ولی‌عصر انار

بیمارستان ۴۲ تختخوابی ولی‌عصر شهرستان انار با حضور وزیر کشور افتتاح شد.

به گزارش صدای انار، عملیات اجرایی این بیمارستان با زیربنای ۳۵۰۰ مترمربع از سال ۹۴ آغاز شد و اکنون در هفته دولت ۱۴۰۲ با حضور احمد وحیدی وزیر کشور به بهره‌برداری رسید.
بیمارستان ۴۲ تختخوابی انار در دو طبقه شامل بخش‌های اورژانس، داخلی، جراحی، زنان و زایمان و اطفال با هزینه‌ای بالغ بر ۱۶۰ میلیارد تومان راه‌اندازی شده است.
به گفته رئیس شبکه بهداشت و درمان انار، این بیمارستان در ابتدا با ۳۲ تخت مصوبه گرفت و در ادامه با افزایش ۱۰ تخت شامل ارتوپدی، چشم پزشکی، روان و سی‌سی‌یو به ۴۲ تخت رسید.

ساناز عبداللهی افزود: در کنار این بیمارستان یک پروژه توسعه شامل سیتی‌اسکن، دیالیز و آی‌سی‌یو از سوی خیرین در حال احداث است.

محسن صالحی فرماندار شهرستان انار در این مراسم اظهار داشت: پروژه احداث این بیمارستان به اتمام رسیده اما بهره‌برداری از آن به‌علت تست برخی از دستگاه‌ها دو هفته زمان لازم دارد.

وی افزود: بیمارستان ولی‌عصر(عج) انار پس از سال‌ها با تزریق اعتبارات سفر ریاست جمهوری به اتمام رسید و اگر اعتبار ۳۰ میلیاردی اخیر نبود قطعاً با تأخیر چند ساله دیگری در بهره‌برداری از این بیمارستان مواجه بودیم.

صالحی بیان کرد: شهرستان انار به‌عنوان ورودی استان کرمان میزبان پرترددترین محور ترانزیتی استان است به‌نحوی که در شبانه‌روز بیش‌ از ۲۴ هزار خودرو از محورهای مواصلاتی شهرستان انار عبور می‌کنند.

فرماندار انار در ادامه خطاب به وزیر کشور گفت: شهرستان انار برخلاف شهرستان همجوار خود فاقد هر گونه معدن است و کشاورزی نیز با این وضعیت خشکسالی و آب‌های زیرزمینی رو به افول است و بر اساس سند آمایش استان اقتصاد این شهرستان به‌ سمت صنعت و خدمات سوق داده می‌شود.

وی تصریح کرد: انار تنها شهرستان استان کرمان است که دارای شاخص محرومیت نیست و هیچ نوع محرومیتی در شاخص‌ها برای انار لحاظ نشده در حالی که تمام شهرستان‌ها این شاخص‌ها را دارند حتی رفسنجان و شهربابک که با وجود معادن در چند سال گذشته درآمدهای آن‌ها بالا رفته است.

وی یکی از دلایل سرمایه‌گذاری در شهرستان‌ها را شاخص‌های محرومیت برشمرد و گفت: ما شاخص محرومیت نداریم و از این موضوع محروم هستیم لذا از مقام عالی وزارت تقاضا دارم با توجه به مقتضیات امروز شاخص‌ها، این موضوع برای شهرستان انار بازنگری شود.

محسن صالحی در پایان گفت: وقت سرمایه‌گذار را با زحمت جذب ‌کنیم اما شاخص محرومیت نشان دهد که منطقه انار برخوردار است و مباحث معافیت‌های مالیاتی، تسهیلات زودبازده و کم‌بهره شامل حال سرمایه‌گذار نمی‌شود و این موضوع سبب بی‌انگیزگی سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در این شهرستان می‌شود لذا این تقاضای ملی را داریم که در این موضوع بازنگری شود چرا که این مباحث در حوزه استان تشخیص داده نمی‌شود و بیشتر در حوزه نهادهای بالادستی است.

عکس:منصور زارع

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=33920
  • دیدگاه‌ها برای افتتاح بیمارستان ۴۲ تختخوابی ولی‌عصر انار بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.