تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024
13

اعمال فشار اداره کل اوقاف استان کرمان و استعفای احتمالی تولیت امامزاده محمد صالح انار

  • کد خبر : 29784
  • 06 دی 1399 - 22:18
اعمال فشار اداره کل اوقاف استان کرمان و استعفای احتمالی تولیت امامزاده محمد صالح انار

در وقف نامه موقوفات امامزاده محمد صالح انارقید شده که عواید حاصل از آن فقط صرف امورات امامزاده گردد و عمل به غیر از آن حرام شرعی است.

به گزارش صدای انار،با دستور سازمان کل اوقاف مبنی بر واگذاری اراضی موقوفه کشاورزی استان کرمان به بخش خصوصی،اداره کل اوقاف استان این موضوع را در دستور کار خود قرار داده،اما چرا اوقاف استان کرمان بدون برگزاری مزایده اقدام به این کار نموده است، جای سئوال دارد؟

شرکت کشت و صنعت افق ماندگار راسخ جنوب شرق(سهامی خاص)، انجام این کار را بر عهده گرفته است که در تاریخ ۲۰ مهر ۱۳۹۸با شماره ثبت ۱۶۳۴۰تاسیس شده و هم اکنون پیمانکار موقوفه های حاج علی آقا،رستم امیری و محمد کریم خان کرمان است.

اما مهم اینجاست که چند تن از اعضای این شرکت ، کارمند اداره اوقاف کرمان هستند.

حال چرا یک شرکت غیر بومی ؟
آن هم یک شرکت کم تجربه که فقط ۱ سال از تاسیس آن میگذرد و سابقه هیچ موفقیتی را در این زمینه ندارد…..

امسال حدودا نزدیک به ۲ میلیارد تومان پسته از اراضی زیر کشت موقوفات امامزاده برداشت شده و ۶۰ درصد تعمیر و نگهداری اراضی برای سال بعد نیز انجام شده است و نزدیک پانصد میلیون تومان درآمد ترمینال ضبط پسته امامزاده بوده است.

آیا تعمیر و نگهداری موقوفه توسط تولیت امامزاده مورد رضایت نیست که اوقاف کرمان دست به چنین اقدامی زده است؟؟

حال آنکه در وقف نامه موقوفات امامزاده قید شده که عواید حاصل از آن فقط صرف امورات امامزاده گردد و عمل به غیر از آن حرام شرعی است.

تولیت امامزاده محمد صالح انار، آقای حمید زارع می باشد که از آبان ماه سال ۹۵ در این سمت فعالیت میکند و تابحال به گفته ریاست اوقاف انار ، عملکرد رضایت بخشی و تمامی مسئولین و مردم از عملکرد ایشان رضایت دارند،ولی چرا اداره کل اوقاف کرمان میخواهد حمید زارع را وادار به استعفا کند و مهمتر از این چه شخصی به جای ایشان عهده دار مسئولیت میشود؟

اداره کل اوقاف کرمان بداند ما حمید زارع های زیادی داریم و نمیگذاریم سود اموال امامزاده انار را یک شرکت غیربومی بخورد.

چندین نفر از خیرین بزرگ که در سالهای گذشته کمکهای میلیاردی به امامزاده انار کرده اند به خبرنگار صدای انار گفته اند،اگر این اقدام صورت بگیرد از این به بعد یک ریال به امامزاده کمک نمی کنند.

اداره کل اوقاف باید عواقب این کار غیر کارشناسی در شهرستان انار را بپذیرد.

با وجود مخالفت شفاهی مسئولین شهرستان ، اما شاهد اقدامی موثر در این زمینه نبوده ایم و تمامی مردم شهرستان انار از جناب طالبیان ریاست محترم دادگستری شهرستان انار درخواست دارند بعنوان مدعی العموم جلوی این واگذاری را بگیرند و از حق مردم انار و اموال امامزاده محمدصالح(ع)دفاع کنند.

امید است با همت مردمی و عزم جهادی مسئولین با این کار غیر اصولی مخالفت گردد.

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=29784
  • منبع : صدای انار
  • دیدگاه‌ها برای اعمال فشار اداره کل اوقاف استان کرمان و استعفای احتمالی تولیت امامزاده محمد صالح انار بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.