تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024
7

اعلام نتایج نهایی آزمون سراسری سال ۹۵ در ۳۱ شهریور ماه

  • کد خبر : 2794
  • 28 شهریور 1395 - 18:45
اعلام نتایج نهایی آزمون سراسری سال ۹۵ در ۳۱ شهریور ماه

داوطلبان کنکور سراسری که یک سال با استرس و تلاش برای ورود به دانشگاه تلاش کردند سه روز دیگر می‌توانند از نتیجه کنکور خود مطلع شوند.

چهل و ششمین آزمون سراسری کشور در صبح و بعدازظهر روزهای پنج‌شنبه ۲۴ تیر و جمعه ۲۵ تیرماه در ۳۶۹ شهرستان و بخش مختلف و ۴۶۷ حوزه امتحانی برگزار شد.

در آزمون سراسری سال ۹۵، داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح پنج‌شنبه، داوطلبان گروه آزمایشی هنر در بعدازظهر پنج‌شنبه و داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح جمعه و داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجه در بعدازظهر جمعه با یکدیگر رقابت کردند.

* آمار داوطلبان کنکور سراسری

در آزمون سراسری سال ۹۵ تعداد ۸۶۰ هزار و ۱۰۹ نفر داوطلب ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۵۰۹ هزار و ۱۹ نفر زن و ۳۵۱ هزار و ۹۰ نفر مرد بودند، به عبارت دیگر  ۵۹٫۱۸ درصد داوطلبان زن و ۴۰٫۸۲ درصد داوطلبان مرد ثبت‌نام کردند.

با توجه به تعداد داوطلب ثبت‌نام کننده و آمار داوطلبانی که علاوه بر گروه آزمایشی اصلی خود بر حسب مورد در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان خارجی هم شرکت کردند، برای آزمون یک میلیون و ۱۴ هزار و ۲۷۴ کارت ورود به جلسه آزمون صادر شد که از این تعداد ۶۱۱ هزار و ۷۵۴ کارت برای داوطلبان زن و تعداد ۴۰۲ هزار و ۵۲۰ کارت برای داوطلبان مرد صادر شد.

* ۶۰ درصد صندلی‌های کنکور در اختیار تجربی‌ها

تعداد داوطلبانی که برای آنها کارت صادر شده است در گروه‌ علوم ریاضی و فنی ۱۶۲ هزار و ۸۷۹ نفر است که از این تعداد ۵۹ هزار و ۶۳ نفر زن و ۱۰۳ هزار و ۷۱۶ نفر مرد هستند یعنی ۳۶٫۲۶ درصد زن و ۶۳٫۷۴ درصد مرد هستند.

در گروه علوم تجربی ۵۱۹ هزار و ۴۸۸ نفر ثبت‌نام کردند که ۳۳۵ هزار و ۹۲۴ نفر زن و ۱۸۳ هزار و ۵۶۴ نفر مرد هستند. به عبارت دیگر در این گروه ۶۴٫۶۶ درصد ثبت‌نام‌کنندگان زن و ۳۵٫۳۴ درصد مرد هستند.

در گروه علوم انسانی ۱۶۱ هزار و ۵۰۰ نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۱۰۱ هزار و ۹۶۶ نفر زن و ۵۹ هزار و ۵۳۴ نفر مرد هستند یعنی ۶۳٫۱۴ درصد ثبت‌نام‌کنندگان در این گروه زن و ۳۴٫۸۶ درصد مرد هستند.

در گروه هنر ۵۴ هزار و ۶۹۷ نفر کارت دریافت کردند که ۳۸ هزار و ۳۰۰ نفر زن و ۱۶ هزار و ۳۹۷ نفر مرد هستند یعنی ۷۰٫۰۲ درصد زن و ۲۹٫۹۸ درصد مرد هستند.

در گروه زبان‌های خارجی ۱۱۵ هزار و ۷۱۰ نفر کارت دریافت کردند که ۷۶ هزار و ۵۰۱ نفر زن و ۳۹ هزار و ۲۰۹ نفر مرد هستند یعنی ۶۶٫۱۱ درصد زن و ۳۳٫۸۹ درصد مرد هستند.

نتایج اولیه آزمون سراسری در روز نوزدهم مردادماه منتشر شد و پس از آن داوطلبان برای انتخاب رشته اقدام کردند.

داوطلبانی که حالا به روزهای پایانی استرس خود رسیده‌اند سه روز دیگه یعنی چهارشنبه ۳۱ شهریورماه می‌توانند از نتایج نهایی خود مطلع شوند.

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=2794
  • دیدگاه‌ها برای اعلام نتایج نهایی آزمون سراسری سال ۹۵ در ۳۱ شهریور ماه بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.