تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 11 ذو القعدة 1445 Saturday, 18 May , 2024
9

اعضای شورای اسلامی شهر انار خواستار تعیین تکلیف وقفیات در انار شدند

  • کد خبر : 31214
  • 25 مهر 1400 - 21:21
اعضای شورای اسلامی شهر انار خواستار تعیین تکلیف وقفیات در انار شدند

اعضای شورای اسلامی شهر انار خواستار تعیین تکلیف وقفیات در شهرستان انار شدند.

به گزارش صدای انار به نقل از روابط عمومی شهرداری انار،جلسه شورای شهر انار با حضور ریاست محترم اداره اوقاف، مدیریت داخلی امامزاده محمد صالح(ع) و متولیان وقفیات انار برگزار شد.

علی یوسف زاده رئیس شورای اسلامی شهر انار ضمن خیر مقدم به حاضرین در جلسه، عنوان کرد: وجود وقفیات زیاد در سطح شهر می تواند باعث امورات خیریه و رفع فقر و آبادانی سطح شهر شود ولی متاسفانه با عدم فرهنگ سازی در خصوص استفاده بهینه از وقفیات توسط همشهریان گرامی و پروسه های اداری، املاک وقف مورد استفاده قرار نمیگیرد و این امر باعث جلوگیری از عمران و آبادی در شهر می شود.
احمد اناری میرزایی عضو شورای اسلامی شهر نیز خواستار تعیین تکلیف وقفیات در انار شد و از متولیان خواست که املاک وقف از طریق قانون مورد استفاده قرار گیرد که در نهایت باعث آبادانی و کاهش نرخ قیمت املاک در شهر خواهد شد.
حسینی نوه رییس اوقاف شهرستان در خصوص وقفیات انار عنوان کرد: اکثر وقفیات در انار وقف خاص اولاد می باشد و باید تدابیری اندیشیده شود که با مجوز های استانی این املاک به مرتزقین واگذار شود و ساخت و ساز در این املاک صورت گیرد.
متولیان نیز رضایت خود را برای در اختیار قرار دادن املاک از طریق قانونی به متصرفین و مرتزقین اعلام نمودند و عنوان کردند همشهریان در صورت درخواست می توانند به متولیان مراجعه نمایند.
رییس شورای اسلامی شهر انار در ادامه با توجه به درخواست های مکرر شهروندان خواستار شفاف سازی موقوفات امامزاده محمد صالح (ع) شد و ادامه داد: امامزاده محمد صالح (ع) انار از امامزادگانی در استان است که وقفیات و درآمد زیاد دارد و باید نحوه ی درآمد و هزینه ها روشن شود و همچنین نحوه انتخاب هیئت امناء امامزاده و مساجد سطح شهرستان بر چه مبنایی می باشد.
معصومی نماینده اداره اوقاف در پاسخ به موارد مطرح شده عنوان کرد: انتخاب هیئت امنای امامزاده محمدصالح(ع) و مساجد با تایید کمیسیون تعیین صلاحیت انتخاب خواهند شد و خصوص درآمد بقعه ها افزود: ۸۵ درصد از کل درآمدهای بقعه صرف هزینه های بقعه خواهد شد و ۵ درصد به اداره کل اوقاف، ۹ درصد به سازمان اوقاف و ۱ درصد نیز متعلق به اداره انار می باشد.
حمید زارع مدیر داخلی امامزاده محمد صالح(ع) در این جلسه گزارشی در مورد فعالیتهای مختلف امامزاده و برنامه های پیش رو به اعضاء شورای شهر ارائه نمود.
اعضای شورای اسلامی شهر خواستار اطلاع رسانی فعالیت های فرهنگی و عمرانی امامزاده محمد صالح (ع) شدند و عنوان کردند این امر باعث همراهی و همکاری عموم مردم در فعالیت های بقعه ی امامزاده محمد صالح(ع) خواهد شد.
در جلسه امروز شورای اسلامی شهر مقرر گردید مکاتبات اداری با اداره کل اوقاف وامور خیریه استان توسط شورای اسلامی شهر انار در خصوص واگذاری قانونی املاک وقف محله صدرآباد و اطراف امامزاده محمد صالح(ع) صورت گیرد.

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=31214
  • منبع : صدای انار
  • دیدگاه‌ها برای اعضای شورای اسلامی شهر انار خواستار تعیین تکلیف وقفیات در انار شدند بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.