تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ 8 شوال 1445 Tuesday, 16 April , 2024
11

اطلاعیه شبکه دامپزشکی شهرستان اناردرخصوص بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو

  • کد خبر : 1872
  • 30 مرداد 1395 - 15:18
اطلاعیه شبکه دامپزشکی شهرستان اناردرخصوص بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو

بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو ( CCHF )، یک بیماری ویروسی است که بین انسان و دام مشترک می باشد.

به گزارش انارآنلاین،جعفر کافی مسئول شبکه دامپزشکی شهرستان انار اناردرخصوص بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو ( CCHF ) اظهارداشت: بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو ( CCHF )، یک بیماری ویروسی است که بین انسان و دام مشترک می باشد. انتقال این بیماری از طریق نیش کنه، خون و ترشحان خونی بیماران و دام آلوده انجام می گیرد که  در صورت عدم یا تأخیر در درمان موجب مرگ بیمار می شود.

وی در ادامه بیان کرد: جهت مقابله با این بیماری باید سمپاشی دوره ای در محل نگهداری دام، دامداری ها، کشتار گاه های دام و … جهت از بین بردن کنه ها، رعایت بهداشت در تماس با بیماران و استفاده از لوازم حفاظت شخصی در هنگام ذبح دام صورت گیرد. لازم به ذکر است خوشبختانه خطر انتقال از طریق مصرف گوشتی که به مدت ۲۴ ساعت در دمای ۰ تا ۴ درجه نگهداری شود و محصولات دامی وجود ندارد اما خطر انتقال در هنگام بریدن گوشت تازه وجود دارد.

جعفر کافی افزود: به منظور جلوگیری از شیوع بیماری باید از کشتار سنتی و خارج از محیط کشتارگاه دام جلوگیری کرد. پرسنل کشتارگاه باید از وسایل حفاظت شخصی مانند: لباس کار مناسب، چکمه، دستکش، عینک و … استفاده کنند.

ایشان در پایان گفت: کشتارگاه دام نقش بسزائی در سلامت و بهداشت جامعه داردکه خواستار همکاری و توجه مسئولین شهرستان علی الخصوص شبکه بهداشت و درمان و شهرداری با شبکه دامپزشکی این شهرستان جهت نظارت هر چه بیشتر و بهتر شدن وضعیت و ساماندهی کشتارگاه دام را داریم .

 

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=1872
  • دیدگاه‌ها برای اطلاعیه شبکه دامپزشکی شهرستان اناردرخصوص بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.