تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024
15

اطلاعیه جهاد کشاورزی شهرستان انار در خصوص رعایت نکات مهم در باغات پسته

  • کد خبر : 194
  • 19 تیر 1395 - 22:55
اطلاعیه جهاد کشاورزی شهرستان انار در خصوص رعایت نکات مهم در باغات پسته

به گزارش انارآنلاین، واحدحفظ نباتات جهاد کشاورزی شهرستان انار در خصوص باغات پسته  اطلاعیه ای به شرح زیر منتشر کرد: قابل توجه کشاورزان محترم؛ -جهت تهیه یک برنامه منظم و دقیق تغذیه برای باغات خود زیر نظر کار‌شناسان نسبت به نمونه گیری برگ از نیمه تیرماه تا نیمه مردادماه توسط کار‌شناسان ناظر اقدام نمایید. -با توجه به دمای […]

به گزارش انارآنلاین، واحدحفظ نباتات جهاد کشاورزی شهرستان انار در خصوص باغات پسته  اطلاعیه ای به شرح زیر منتشر کرد:

قابل توجه کشاورزان محترم؛

-جهت تهیه یک برنامه منظم و دقیق تغذیه برای باغات خود زیر نظر کار‌شناسان نسبت به نمونه گیری برگ از نیمه تیرماه تا نیمه مردادماه توسط کار‌شناسان ناظر اقدام نمایید.

-با توجه به دمای بالای هوا در تیر و مردادماه در باغاتی که با دور آبیاری طولانی و یا آب شور آبیاری می‌شوند از کودهای ازته و مرغی استفاده نشود.

-با توجه به نیاز بالای درختان پسته مخصوصا در باغات پرمحصول به ازت و پتاسیم جهت جلوگیری از خسارت ناشی از کمبود این عناصر در باغات، جهت هر نوع کوددهی با کار‌شناسان ناظر مشورت نمایید.

-باتوجه به ازبین رفتن حشرات مفید (پارازیت‌ها) و طغیان آفت پسیل در اثر کاربرد سموم غیرمجاز از قبیل دورسبان (کلرپیروفوس)، فن والریت و… از مصرف این سموم جدا خودداری نمایید و سمپاشی باغات خود را با مشورت کار‌شناسان ناظر مستقر در منطقه انجام دهید.

-در ماههای گرم سال جهت افزایش راندمان آبیاری در باغاتی که بافت خاک رسی دارند با تیلر کردن باغات خود ضمن کنترل علف هرز مانع از تبخیر بیش از حد آب می‌شوید.

-استفاده از کودهای کلسیمی و پتاسیمی و آبیاری منظم باعث کاهش عارضه زود خندانی می‌شود و این عارضه باعث افزایش آلودگی میوه‌ها به افلاتوکسین می‌شود لذا در باغاتی که این عارضه مشاهده می‌شود برای کنترل آن در سال آینده به کار‌شناسان ناظر جهاد کشاورزی مراجعه نمایید.

-استفاده از قیم (دو شاخه و یا جعبه) زیر شاخه‌هایی که روی سطح زمین قرار گرفته‌اند مانع از تماس خوشه‌ها با خاک می‌شود و بدینوسیله درصد آلودگی میوه به قارچ مولد افلاتوکسین کاهش می‌یابد.

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=194
  • دیدگاه‌ها برای اطلاعیه جهاد کشاورزی شهرستان انار در خصوص رعایت نکات مهم در باغات پسته بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.