تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024
6

استاندار کرمان: سیاست استان دخالت نکردن در فعالیت بخش خصوصی است

  • کد خبر : 2348
  • 12 شهریور 1395 - 8:57
استاندار کرمان: سیاست استان دخالت نکردن در فعالیت بخش خصوصی است

استاندار کرمان گفت: سیاست اقتصاد مقاومتی در استان کرمان دخالت نکردن در فعالیت بخش خصوصی است و مثلث توسعه زمینه را برای سرمایه گذاران فراهم می کند.

علیرضا رزم حسینی عصر پنجشنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی منطقه دو (شهرستان های جیرفت و عنبرآباد) در استانداری کرمان افزود: جلساتی در گام اول مثلث توسعه اقتصادی برگزار شده است و جلسات جدید با الگوی جدید و معین هر منطقه برگزار می شود.
وی بیان کرد: با توجه به قابلیت های خوب جیرفت و عنبرآباد ابتدا باید تولیدات و محصولات فعلی مردم منطقه سامان داده شود و صادرکنندگان بومی منطقه سامان پیدا کنند.
استاندار کرمان تصریح کرد: مدیریت بدون هزینه در مناطق دنبال می شود و هزینه فقط در بخش سرمایه گذاری باید باشد.
وی گفت: گام دوم مثلث توسعه اقتصادی استان کرمان با الگوی جدید ارائه شده است که شامل مدیریت اقتصاد مقاومتی غیردولتی می شود و شرکت ها مسئولیت مردمی کردن اقتصاد را در منطقه بر عهده دارد.
رزم حسینی با بیان اینکه باید گفتمان اقتصاد مقاومتی را به خانه های مردم ببریم افزود: رسانه ها بویژه صدا و سیما در این زمینه مسئولیت دارند و فعالیت های خوبی نیز انجام داده اند.
وی گفت: منطقه جیرفت و عنبرآباد از ظرفیت های معدنی، کشاورزی و گردشگری خوبی برخوردار است و با توجه به این ظرفیت ها در فاز نخست باید مطالعاتی انجام شود تا بتوانیم کار اقتصاد مقاومتی را آغاز کنیم.
وی تاکید کرد: با اختیاراتی که به دستگاه های دولتی واگذار شده است مسئولین باید اقدامات لازم را انجام دهند تا اهداف اقتصاد مقاومتی محقق شود.
استاندار کرمان تصریح کرد: با توجه به نتایج مهم کاوش های باستان شناسی انجام شده مصمم شدیم تمدن کنارصندل را احیا کنیم و در آینده نزدیک همایشی برگزار می شود.
وی گفت: بخش خصوصی با قدرت فعالیت کند و هیچ دغدغه و مسئله سیاسی نباید شما را در توسعه اقتصادی دلسرد کند.
کرمان یکی از سه استان پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور است که برای اجرای برنامه های این حوزه به هشت منطقه (زون) اقتصادی تقسیم و مدیریت هریک از این مناطق به یکی از شرکت ها و موسسات توانمند واگذار شده است.

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=2348
  • دیدگاه‌ها برای استاندار کرمان: سیاست استان دخالت نکردن در فعالیت بخش خصوصی است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.