تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024
5

استاندار کرمان:صدا و سیما جلسات و برنامه های دولت در کرمان را پوشش نمی دهد!

  • کد خبر : 5923
  • 09 دی 1395 - 9:32
استاندار کرمان:صدا و سیما جلسات و برنامه های دولت در کرمان را پوشش نمی دهد!

استاندار با انتقاد از صدا و سیما اعلام کرد: در سال ۹۲ یا ۹۳ فروش گوجه فرنگی دچار مشکل بود، صدا و سیما این مسئله را هر شب پخش می کرد و اکنون که دو سال بازار گوجه فرنگی تنظیم و صادر می شود و مردم دیگر مشکلات قبل را ندارند، چرا صدا و سیما پوشش نمی دهد؟

به گزارش خبرگزاری ایسنا منطقه کویر، “علیرضا رزم حسینی” عصردیروز۸ دی ماه در دویست و چهاردهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کرمان با اشاره به اقدامات استان در راستای گفت: متاسفانه هنوز اقتصاد مقاومتی در بین ترویج پیدا نکرده است و برخی از مردم هنوز تعریف درستی از اقتصاد مقاومتی ندارند.

وی با بیان این مطلب که رسالت رسانه ها، فرهنگسازی می باشد، اظهار کرد: متاسفانه بر روی ترویج گفتمان اقتصاد مقاومتی کار نکرده ایم، این در حالی است که گفتمان اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه مردم با استفاده از آب، خاک و همه امکانات موجود در منطقه خود بتواند با کمترین هزینه، بیشترین درآمد را کسب کند.

استاندار علت مهاجرت ها از روستاها را عدم اقتصاد مناسب در آن روستا دانست و افزود: بطوریکه در برخی مناطق استان ۴ هزار حلقه چاه آب وجود دارد، اما بهره برداری کشاورزی از آن بسیار پایین می باشد.

وی با طرح این پرسش که چگونه است که مردم به دفاع مقدس را در زمان جنگ باور داشتند؟ ابراز کرد: جای سوال است که با توجه به تمامی امکانات و تکنولوژی های موجود، چرا گفتمان اقتصاد مقاومتی به باور تبدیل نگردیده است؟

رزم حسینی دولت را متعلق به نظام جمهوری اسلامی دانست و عنوان کرد: اگر به دولت کمک کنیم، یعنی به نظام جمهوری اسلامی کمک کرده ایم.

وی به اقدامات این دولت اشاره و بیان کرد: در این دولت مبارزه با حاشیه نشینی و زمین خواری به طور جدی در دستور کار قرار گرفته و معتقدیم اگر جلوی این حاشیه نشینی را نمی گرفتیم، هم اکنون ۲۰ هزار کیلومتر به وسعت شهر کرمان اضافه شده بود.

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه باید رسانه ها به میدان بیایند، افزود: شاخص های امنیتی شهرستان قلعه گنج پس از اجرای اقتصاد مقاومتی ۷۰ درصد ارتقا پیدا کرده است، به گونه ای که مردم با افتخار امروز اعلام می نمایند که ما قلعه گنجی می باشیم، و این موفقیت بزرگ در گرو ارتقای اقتصاد این منطقه بوده است.

وی همکاری و همیاری همه ارگان ها و سازمان ها برای ایجاد اقتصاد مقاومتی را امری لازم دانست و تصریح کرد: چرا از مردم می خواهیم که روز ۹ دی در مراسم شرکت نمایند، به این دلیل که می خواهیم مردم در صحنه باشند، چون باور داریم مردم پایه های این نظام می باشند، اما چرا روز به روز مردم را به بهانه های مختلف از خود دور می کنیم؟

رزم حسینی از اجرای طرح نجات برای کاهش آسیب های اجتماعی سخن به میان آورد و بیان کرد: این طرح با کمترین اعتبار در راستای کاهش آسیب های اجتماعی در استان کرمان اجرا شده است به طوری که در کل کشور ۹ میلیون هکتار طرح کاداستر انجام شده که ۲ میلیون هکتار آن متعلق به کرمان می باشد.

استاندار کرمان اقتصاد مقاومتی را اینگونه تشریح کرد: هر عضو خانواده باید بتواند یک خانواده جدی را با عزتمندی اداره نماید.

وی از رتبه نخست استان کرمان در مبارزه با زمین خواری در کشور سخن به میان آورد و اذعان کرد: مردم باید امید داشته باشند و خود را متعلق به این مملکت بدانند.

رزم حسینی تاکید کرد: بنده بر اساس تکلیفی که داشته ام، آمده ام و هیچ وابستگی به این جایگاه و هیچ جناحی ندارم، اما این رسم مملکت داری و آبادانی نمی باشد.

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان با تاکید بر اینکه اصل ولایت فقیه زمانی استحکام می یابد که عملکرد سران قوا و دستگاه های اجرایی با مردم خوب باشد، اظهار کرد: باید صادقانه رفتار کنیم. ولایت پذیری به عمل است، اگر رهبر فرمودند اقتصاد مقاومتی، بنابراین وظیفه همه ولایتمداران عمل به اقتصاد مقاومتی است.

وی از فاجعه فهرج بم سخن به میان آورد و افزود: یک جوان ۲۶ ساله که سابقه جناحی و کیفری داشته، با اسلحه وارد خانه همسر خود می شود و همه افراد حاضر در خانه را می کشد، آیا این اتفاق نشات گرفته از فقر و جهل فرهنگی نیست؟

رزم حسینی ادامه داد: این قاتل فراری ظرف ۷۲ ساعت دستگیر شد بطوریکه در کشور داریم که قاتل ۱۵ سال فراری می باشد و هنوز دستگیر نشده است و این اقدام نشاندهنده ضریب امنیت و اشراف اطلاعات استان می باشد.

استاندار کرمان از حضور «علی مطهری» نایب رییس مجلس شورای اسلامی در استان کرمان سخن گفت و اعلام کرد: چرا حضور علی مطهری در کرمان، خوراک رادیوها و شبکه های بیگانه نشد، به این دلیل که کرمان به بلوغ فکری در حوزه سیاسی رسیده است و خوب عمل می کند.

استاندار کرمان گفت: به این علت به سمت شورایاری های اقتصاد مقاومتی و مساجد رفتیم که اقتصاد مقاومتی را ترویج دهیم و باید هیئت امنای مساجد استعدادیابی و نیاز سنجی نموده و آنها را به بالقوه تبدیل نمایند.

وی با انتقاد از صدا و سیما اعلام کرد: در سال ۹۲ یا ۹۳ فروش گوجه فرنگی دچار مشکل بود، صدا و سیما این مسئله را هر شب پخش می کرد و اکنون که دو سال بازار گوجه فرنگی تنظیم و صادر می شود و مردم دیگر مشکلات قبل را ندارند، چرا صدا و سیما پوشش نمی دهد؟

رزم حسینی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی با حرف زدن انجام نمی گیرد، اظهار کرد: فقر و آسیب های اجتماعی نشات گرفته از مشکلات اقتصادی است و باید در عمل برای توانمندی مردم تلاش کنیم.

وی با اشاره به مقابله با حاشیه نشینی اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید اجازه ندادیم به حاشیه شهر کرمان اضافه شود و ۳ هزار و ۶۰۰ هکتار زمین در کل استان رفع تصرف شد و اگر این اقدام صورت نمی گرفت حدود ۲۰ هزار هکتار به حاشیه شهر کرمان اضافه می شد.

استاندار کرمان با تاکید بر آنکه رسانه باید به صحنه بیاید، اظهار کرد: نمی دانم صدا و سیما چه میزان مخاطب دارد و قصد این را ندارم که زحمات صدا و سیما را زیر سوال ببرم اما پرسش بنده این است که چرا صدا و سیما از درصد اجرای طرح کاداستر در استان و رتبه مبارزه با زمین خواری این استان در کشور گزارشی تهیه نکرده و آن را به مردم اعلام نمی کند.؟

رزم حسینی ادامه داد: آیا در زمین خواری قانون نداشته ایم؟ بلکه قانون های بسیار خوبی در این زمینه وجود دارد اما به آن عمل نکرده ایم، اما چگونه در این دولت مبارزه با زمین خواری عملیاتی شد،؟ به این دلیل که اعضای شواری تامین هیچ کدام منافع عمومی را به منافع شخصی خود ترجیح داده اند. ضمن آنکه هیچ یک از آنها قطعه زمینی در حاشیه شهرها نداشتند که دلیلی بر عدم مبارزه با حاشیه نشینی گردد.

استاندار کرمان از مرد و مسئولین خواست تا به تغییرات استان کرمان توجه نمایند،و با بیان این مطلب که دستگاه های متولی فرهنگ در حوزه اقتصاد مقاومتی کار ننموده اند، ادامه داد: صدا و سیما جلسات و برنامه هایی که در استان انجام می گیرد، بطور کامل تحت پوشش قرار نمی دهد، بطور مثال؛ جلسه شورای ادارای در حد دو کلمه پخش می کند، امروز از صدا و سیما درخواست می نمایم که این جلسه را به صورت کامل پخش نماید، آیا پخش خواهد نمود؟!

رزم حسینی به جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در عنبرآباد اشاره و یادآوری کرد: این جلسه حدود ۴ ساعت و ۳۰ دقیقه بطول انجامید، صدا و سیما در این جلسه حضور نداشت و اعلام نموده است که فیلم این جلسه را ارسال تا آن را پخش نماییم، ما ارسال کردیم، بعد اذعان می کنند که این فیلم دارای کیفیت مناسب نیست، پخش نمی گردد.

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=5923
  • دیدگاه‌ها برای استاندار کرمان:صدا و سیما جلسات و برنامه های دولت در کرمان را پوشش نمی دهد! بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.