تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024
10

استاندار کرمان:سه اثر استان کرمان در دولت تدبیر و امید جهانی شد

  • کد خبر : 2070
  • 05 شهریور 1395 - 22:49
استاندار کرمان:سه اثر استان کرمان در دولت تدبیر و امید جهانی شد

استاندار کرمان گفت: در دولت تدبیر و امید سه اثر از استان کرمان در فهرست جهانی یونسکو ثبت شده و این استان اکنون با پنج اثر ثبت جهانی دارای بیشترین آثار از این حیث در کشور است.

 علیرضا رزم حسینی شامگاه جمعه در آیین رونمایی از کتیبه ثبت جهانی قنوات استان کرمان و کویر لوت که با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پارک مادر کرمان برگزار شد افزود: سال گذشته نیز جشن ثبت جهانی روستای تاریخی و دستکند میمند را برگزار کردیم.
وی تاکید کرد: آثار ثبت شده جهانی در کرمان، گوشه ای از میراث کهن و پربار این سرزمین است.
استاندار کرمان گفت: خدا را سپاسگزاریم که در خط اعتدال، همه ظرفیت های استان برای توسعه به کار گرفته شده و امروز استان کرمان یک کارگاه بزرگ سازندگی است.
وی تصریح کرد: امروز در همه شهرستان ها با وجود کمبودهای اعتباری طرح های بزرگی با استفاده از توان بخش غیر دولتی اجرایی شده است.
رزم حسینی با اشاره به اینکه کرمان یکی از سه استان پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور است افزود: در این راستا استان به هشت منطقه اقتصادی تقسیم شده و هم اکنون ۱۲ موسسه ملی و بزرگ مسئولیت ظرفیت سازی، سرمایه گذاری و استفاده از ظرفیت های مردمی را بر عهده گرفته اند.
وی خاطرنشان کرد: آهنگ سازندگی و آبادانی که در استان کرمان نواخته شده، نشان از همدلی و همگرایی موجود در این استان دارد.
استاندار کرمان گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی واقعی را با تکیه بر توان بخش غیر دولتی دنبال می کنیم.
روستای تاریخی و دستکند میمند در شهرستان شهربابک تابستان سال گذشته و سه قنات استان کرمان و کویر لوت تابستان امسال از استان کرمان در فهرست میراث جهانی به ثبت رسید.
با احتساب ارگ بم و باغ شاهزاده ماهان که در گذشته ثبت جهانی شدند، روستای میمند، قنات های گوهر ریز جوپار، اکبرآباد و قاسم آباد در شرق کرمان و کویر لوت، استان کرمان هم اکنون ۵ پرونده و ۷ اثر تاریخی و طبیعی ثبت جهانی دارد و از این حیث رتبه نخست کشور را داراست.
مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عصر امروز (جمعه) برای بازدید و افتتاح طرح های هفته دولت و شرکت در چند نشست وارد کرمان شد.

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=2070
  • دیدگاه‌ها برای استاندار کرمان:سه اثر استان کرمان در دولت تدبیر و امید جهانی شد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.