تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024
8

احداث بزرگترین تصفیه خانه جنوب کشور در شهرستان انار

  • کد خبر : 793
  • 07 مرداد 1395 - 22:19
احداث بزرگترین تصفیه خانه جنوب کشور در شهرستان انار

انتقال آب از بهشت آباد به کرمان به مصرف شهرهای شمالی استان از جمله انار، رفسنجان، سیرجان، شهربابک ، کرمان و باغین میرسد و نیز یکی از بزرگترین تصفیه خانه در کشور در این شهر اجرا میشود.

 محمدرضا بختیاری مدیرعامل آب منطقه‌ای کرمان در همایش بحران آب احداث تصفیه خانه در انار را نیز از طرح های آبرسانی و انتقال آب به استان کرمان ذکر کرد و یادآور شد: با پایان یافتن عملیات اجرایی انتقال آب از بهشت آباد به شمال استان کرمان، این طرح وارد مدار بهره برداری می شود.

وی به انتقال آب از بهشت آباد به کرمان، یکی از کارهای حفظ منابع آب در استان اشاره کرد و گفت: طرح انتقال آب از بهشت آباد برای تامین آب شمال استان کرمان نیازی ضروری نیست بلکه نیازی حیاتی است،با انتقال آب از بهشت آباد استان چهار محال و بختیاری به میزان ۱۸۰ میلیون متر مکعب آب به استان کرمان اختصاص داده اند که آب شرب و آشامیدنی است.

بختیاری تصریح کرد: برای اجرای این کار که با سفر هیئت دولت به استان کرمان کلنگ اجرای عملیات به زمین زده شده و ۷۰ میلیارد ریال اعتبار  و حدود ۷۰۰ کیلومتر لوله گذاری نیاز است.

 وی با اشاره به احداث طولانی ترین تونل انتقال آب خاور میانه در استان کرمان ادامه داد: این تونل از دو جبهه در دست احداث می باشد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای کرمان خاطرنشان کرد: این آب شرب به مصرف شهرهای شمالی استان از جمله انار، رفسنجان، سیرجان، شهربابک ، کرمان و باغین میرسد و شهرستان انار اولین شهردراستان خواهد بود که از این پروژه عظیم بهرمند میشود و به همین دلیل یکی از بزرگترین تصفیه خانه در کشور  در این شهر اجرا میشود.

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=793
  • دیدگاه‌ها برای احداث بزرگترین تصفیه خانه جنوب کشور در شهرستان انار بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.