تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 15 شوال 1445 Tuesday, 23 April , 2024
13

اجرای بادشکن غیر زنده در ورودی شهر انار

  • کد خبر : 31677
  • 05 دی 1400 - 21:20
اجرای بادشکن غیر زنده در ورودی شهر انار

هادوی از اجرای پروژه بادشکن‌‌غیر زنده در شهرستان انار به طول ۸ کیلومتر خبر داد.

اگر دقت کرده باشید در جاده یزد_ انار نرسیده به مسجد امام سجادمسیری از نخل‌ها است که شاید برایتان این سوال پیش آمده باشد چرا این برگ‌های نخل‌ها اینجا کاشته شده‌اند؟!

هادوی رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان انار، در خصوص پروژه بادشکن‌ غیرزنده به خبرنگار صدای انار گفت:بین کوه‌های آج در سمت مغرب شهرستان انار ، فضای خالی وجود داردکه باعث ایجاد تونل باد می‌شود،این تونل باد دشت پیش رو وشهرستان انار را تحت تاثیر خود قرارداده بنابراین شهرستان انار در موقعیت منطقه حمل رسوبات و فرسایش بادهای سنگین قرار می‌گیرد.

وی گفت:یکی از راههای مقابله با این شرایط استفاده از بادشکن‌های غیرزنده می باشد.

رئیس اداره منابع طبیعی در مورد بادشکن‌های غیرزنده شهرستان انار گفت:وظیفه بادشکن‌های غیر زنده، کاهش سرعت باد و در پی آن باعث کاهش میزان گرد وغبار و حمل رسوبات به جاده و داخل شهرستان انار می‌شود .

هادوی افزود:در شهرستان انار این بادشکن‌ها در ۴ردیف وهر ردیف به فاصله ۳۰ متری از هم اجرا گردیده اند و برگ‌های خرما که به “پیش خرما” نیز معروف هستند از شهرستانای جنوبی استان خریداری شده که این برگ‌های خرما به صورت عمودی و افقی به یکدیگر بافته می‌شوند و در عمق نیم متری خاک نصب می‌شود که ارتفاع آنها از سطح زمین ۲ تا ۲.۵ متر می‌باشد.

هادوی در پایان در خصوص چگونگی تعلق گرفتن بودجه این پروژه گفت:بودجه این پروژه از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی میباشد که هزینه ‌لازم برای هر یک کیلومتر را ۱۳ میلیون تومان درنظر گرفته بودند.

لازم به ذکر است پروژه بادشکن‌‌غیر زنده در شهرستان انار جمعا به طول ۸ کیلومتر کارشده است.

گزارش:نرگس سلطانی اناری

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=31677
  • منبع : صدای انار
  • دیدگاه‌ها برای اجرای بادشکن غیر زنده در ورودی شهر انار بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.