9

آغاز به کار فعالیت ۲۷ هزار معلم در سال تحصیلی جدید در کشور

  • کد خبر : 226
  • 29 تیر 1395 - 23:24
آغاز به کار فعالیت ۲۷ هزار معلم در سال تحصیلی جدید در کشور

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: سال تحصیلی ۹۶-۹۵ حدود ۲۷ هزار معلم جدید فعالیت خود را در مدارس سراسر کشور آغاز خواهند کرد. علی زرافشان روز سه شنبه در جمع خبرنگاران استان همدان افزود: همچنین از بین فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان ۱۳ هزار معلم در مقطع ابتدایی مشغول به تدریس خواهند شد […]

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: سال تحصیلی ۹۶-۹۵ حدود ۲۷ هزار معلم جدید فعالیت خود را در مدارس سراسر کشور آغاز خواهند کرد.

علی زرافشان روز سه شنبه در جمع خبرنگاران استان همدان افزود: همچنین از بین فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان ۱۳ هزار معلم در مقطع ابتدایی مشغول به تدریس خواهند شد و پنج هزار معلم نیز در آزمون استخدامی جذب شده و در دوره های آموزشی شرکت می کنند.

وی ادامه داد: از این تعداد یک هزار و ۸۰۰ نفر استادکار هستند که در رشته تربیت بدنی و سازمان آموزش استثنایی آموزش می بینند.

زرافشان همچنین تصریح کرد: تلاش می شود که ۹ هزار نفر از دانشجویانی که در دانشگاه فرهنگیان تحصیل می کنند در اول مهر وارد مدارس شوند که آموزش آنها در ترم تابستانی و آموزش در طول سال تحصیلی انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: در هدایت تحصیلی چهار عامل استعداد، علاقه، نیاز و امکانات اثرگذار است و این عوامل در رشته های نظری و هنرستانها مورد توجه قرار می گیرد.

وی ادامه داد: با وجود اینکه هنرستانهای شبانه روزی وجود دارد برای برخی دانش آموزان امکان اقامت در خوابگاه ها و تحصیل در هنرستانها نیستند.

زرافشان همچنین تصریح کرد: دانش آموزان متناسب با نیاز و امکانات به سمت رشته های نظری و فنی و حرفه ای هدایت می شوند.

وی با بیان اینکه با تجربه به تغییر ترکیب جمعیتی دوره متوسطه، اظهار کرد: یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شاخه فنی و یک میلیون و ۸۰۰ هزار در شاخه نظری در آینده مشغول به تحصیل خواهند شد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در رشته های نظری در کشور مشغول به تحصیل هستند.l

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ارتباط گسترده این نهاد با مردم، اظهار کرد: تعداد مخاطبان آموزش و پرورش ۴۰ میلیون نفر است.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین برنامه های وزارت خانه در خصوص اقتصاد مقاومتی، برنامه کارآفرینی است، یادآور شد: از دوره ابتدایی این برنامه ریزی آغاز شده و بین یک میلیون و ۸۰۰ هزار دانش آموز وبرای ۲۵۰ هزار نفر مربیان کارآفرینی دوره هایی برگزار شده است.

زرافشان با اشاره به آموزش همراه با تولید در سال دوم مقطع متوسطه، خاطرنشان کرد: سعی بر این است که تولید اقتصادی و تجاری سازی شود و در مدارس شبانه روزی نیز درس خوداتکایی تدریس می شود.

وی با بیان اینکه بر اساس قوانین و مصوبات و بررسی های صورت گرفته در شورای عالی آموزش و پرورش برآورد می شود که ۴۸٫۲۶ درصد در شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش تحصیل کنند، اظهار کرد: بیش از ۲۸٫۲۶ درصد از دانش آموزان باید در رشته های کار دانش و ۲۰ درصد در رشته های فنی و حرفه ای تحصیل کنند.

زرافشان همچنین تصریح کرد: با توجه به هزینه بر بودن آموزش فنی و حرفه ای، این میزان جذب باید در طول دو برنامه انجام شود.

زرافشان اعتبار آموزش فنی و حرفه ای را ۳۴۰ میلیارد ریال دانست و افزود: علاوه بر این ۱۴۰ میلیارد ریال از دو درصد عوارض گاز و ۴۰ میلیارد ریال نیز از فروش تجهیازت اقساطی به آموزش فنی و حرفه ای اختصاص خواهد یافت.

وی ادامه داد: در سال گذشته سرجمع اعتبارات تجهیزات ومسائل کارگاهی آموزش فنی و حرفه ای یه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بود که امسال هم به همین میزان پیش بینی می شود.

وی با اشاره به وجود ۵۰۰ پژوهش سرا در کشور، یادآور شد: در مهرماه امسال تعداد پژوهش سراها به ۶۱۵ واحد می رسد که امید می رود تا پایان دولت یازدهم، هر ۷۲۰ منطقه آموزش وپرورش پژوهش سرا داشته باشند.

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=226
  • دیدگاه‌ها برای آغاز به کار فعالیت ۲۷ هزار معلم در سال تحصیلی جدید در کشور بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.