تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
7

یک مورد مشکوک مبتلا به تب کریمه کنگو در رودبار جنوب کرمان

  • کد خبر : 9018
  • 19 تیر 1396 - 17:38
یک مورد مشکوک مبتلا به تب کریمه کنگو در رودبار جنوب کرمان

یک زن درشهرستان رودبار جنوب مشکوک به تب کریمه کنگو است که جواب آزمایش آن هنوز تایید نشده است.

با آغاز فصل گرما، اخبار گوناگونی در رابطه با شیوع انواع بیماری ها منتشر می شود که پیرو همین روند، امسال، «تب خونریزی دهنده کریمه کنگو» در ایران دوباره تیتر اصلی بسیاری از رسانه ها و خبرگزاری ها را تشکیل داده است.

«تب خونریزی دهنده کریمه کنگو»،  امسال در ایران دست‌کم ۲۸ نفر را مبتلا کرده است. البته باید اشاره کنیم که این بیماری در کشور جدید نیست و در سال های اخیر در فصول گرم سال وجود داشته و تعدادی به آن مبتلا گشتند. در این میان نیز برخی به علت تاخیر در اقدام به درمان جان خود را از دست دادند.

به گزارش متخصصان بیماری های عفونی، میزان کشندگی تب کریمه کنگو، بدون مداخله درمانی ۳۰ تا ۵۰ درصد است.

این یک بیماری ویروسی است که نوعی کنه ی سخت، مخزن و ناقل آن است و جزو بیماری های مشترک انسان و دام محسوب می شود. این ویروس می‌ تواند بسیاری از حیوانات اهلی و وحشی را مبتلا کند. انسان هم در صورت تماس با حیوان مبتلا یا کنه آلوده به ویروس ممکن است، دچار آن گردد. البته از طریق انسان به انسان نیز قابل انتقال است.

بد نیست بدانید که پرندگان، بجز شترمرغ در مقابل این ویروس مقاوم هستند.

تب کریمه کنگو خیال ندارد فروکش کند و همچنان در حال گرفتن قربانی است .آمار و گزارش ها حاکیست این بیماری در میان روستاییان و دامداران در حال شیوع است و به گفته کارشناسان وزارت بهداشت ،مراقبت های بهداشتی می تواند آمار ابتلا به این بیماری را در کشور کاهش دهد.

در همین رابطه سرور سنجری مدیر گروه بیماریی های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جیرفت با اعلام اینکه از اوایل امسال ۱۰ مورد مشکوک به تب کریمه کنگو در شهرستان های جنوبی استان کرمان مشاهده شده است گفت: آزمایش ۶ نفر رد شده  و ۴ نفر دیگر در حال حاضر بستری هستند.

وی با اشاره به اینکه  یک زن از شهرستان رودبار جنوب مشکوک و جواب آزمایش آن هنوز تایید نشده است افزود : چهار نفر در جنوب کرمان مشکوک به تب کریمه کنگو هستند که  دو نفر در شهرستان کرمان و دونفر در شهرستان جیرفت بستری هستند.

سنجری با اشاره به اینکه تمهیدات لازم در شهرستان های جنوبی اندیشیده و به کمک دامپزشکی سمپاشی در این مناطق انجام شده است بیان کرد: از تمام اعضای خانواده این بیماران مشکوک آزمایش گرفته شده و موردی مشاهده نشده است.

نمونه آزمایش این بیماران به آزمایشگاه پاستور تهران برای بررسی ارسال شده است.

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=9018
  • دیدگاه‌ها برای یک مورد مشکوک مبتلا به تب کریمه کنگو در رودبار جنوب کرمان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.