تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
7
فرمانده انتظامی شهرستان انار؛

پل تقاطع غیرهم سطح انار غیراصولی و غیر ایمن است/به شدت با حضور افاغنه در انار مخالفم

  • کد خبر : 33206
  • 25 اسفند 1401 - 18:37
پل تقاطع غیرهم سطح انار غیراصولی و غیر ایمن است/به شدت با حضور افاغنه در انار مخالفم

فرمانده انتظامی انار گفت:به شدت با حضور افاغنه در شهرستان مخالفم و می دانم که بعد از این صحبت انتقاداتی هم به من وارد خواهد شد

به گزارش صدای انار،امروز پنجشنبه ۲۵ اسفندماه، نشست خبری فرمانده انتظامی شهرستان انار با اصحاب رسانه شهرستان برگزار شد.

سرهنگ صادق نیک نفس فرمانده انتظامی شهرستان انار، در مورد کشفیات نیروی انتظامی در شهرستان انار گفت: در سالجاری ۳۹۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک، هروئین و شیشه، ۱۴۹ هزار لیتر سوخت قاچاق و ۱۰ قبضه سلاح جنگی و شکاری در شهرستان کشف شد.

وی گفت :متاسفانه یک قتل در شهرستان انار رخ داد که امنیت شهرستان را زیر سوال برد اما خوشبختانه با همت مامورین انتظامی به خصوص پلیس آگاهی کمتر از ۴۸ ساعت قاتل با اسلحه ای که ۱۱ فشنگ داشت و میتوانست حوادث دیگری را ایجاد کند کشف شد.

فرمانده انتظامی انار گفت:خوشبختانه در چهارشنبه سوری امسال که مردم همکاری بسیار خوبی با ما داشتند مشکلی نداشتیم جز یک مورد که با حضور همکاران در صحنه افراد توجیه شدند و دستگیری صورت نگرفت.

وی افزود:جلساتی با پلیس راه و پلیس راهور داخل شهر در مورد امنیت و ترافیک داخل شهری و ترافیک جاده های برون شهری صورت گرفت و یک ایستگاه پلیس تمام وقت در شهرستان انار برای دسترسی راحت تر مردم و مسافران نوروزی درانار مستقر شد.

سرهنگ صادق نیک نفس در خصوص سرقت از انبار شهرداری انار اظهار داشت:در این مورد نیروی انتظامی در جلسات مختلف به تمامی ادارات شهرستان توصیه های خودحفاظتی و خودمراقبتی داده بود و راه حل هایی برای جلوگیری از سرقت ارائه شد و تمامی موارد مشکل ساز مانند دیوار کوتاه، حفاظ نامناسب و دوربین هایی که پوشش دهی خوبی ندارند به صورت مکتوب به مجموعه شهرداری ارائه شد.

وی در ادامه گفت: در مورد سرقت از انبار شهرداری قسمت فنی به طور مستند در حال پیگیری هستند.

فرمانده انتظامی انار افزود: در جواب اعتراض شهرداری نسبت به سرعت عملکرد ما به دستگیری متهم صبر پیشه دارد تا تحقیقات ما تکمیل شود.

ازجمله تذکرات فرمانده نیروی انتظامی خطاب به مردم شهرستان انار موارد زیر بود:

۱. افراد و خانواده‌های که منزل و دارایی خود را به قصد مسافرت ترک می‌کنند حتما منزل و دارایی خود را به فرد مورد اعتماد بسپارند تا مورد نظارت آن فرد باشد.

۲. به هیچ وجه در مواقعی که نیاز نیست، زمان رفت و برگشت مسافرتشان را برای کسی بازگو نکنند.

در ادامه نشست سرهنگ صادق نیک نفس در پاسخ به سوالات سردبیر صدای انار در خصوص حضور افاغنه در شهرستان انار گفت: در مورد معضل افاغنه به طور رسانه ای بیان می کنم به شدت با حضور افاغنه در شهرستان مخالفم و می دانم که بعد از این صحبت انتقاداتی هم به من وارد خواهد شد.

فرمانده نیروی انتظامی از رسانه ها در مورد معضل افاغنه در شهرستان انار درخواست کرد: رسانه ها باید به مردم شفاف سازی کنند، روشن کنند که چرا افاغنه نباید در شهرستان انار باشند تا جلوی انتقادات مردم علیه مسئولین انتظامی گرفته شود.

وی گفت: اقداماتی که در همین هفته صورت گرفت دستگیری یک فرد افغانی که طی سالیان زیادی به طور غیرمجاز به خرید ضایعات در شهر انار کار می‌کرد و این شخص دستگیر شد، ماشین و موتور سه چرخه هم توقیف شد و به افغانستان برخواهد گشت و اعلام کردم که اگر هر هفته هم به ایران برگردد، او را به افغانستان برمیگردانیم.

صادق نیک نفس گفت:در مورد دستگیری همین فرد تماسهایی از سوی همشهریان برای آزادی اش صورت گرفت که مورد اهمیت واقع نشد همین امروز هم از پاسگاه بیاض ،تعدادی از افاغنه را به کرمان اعزام خواهیم کرد و منطقه ای و بصورت مستمر افاغنه را در سطح شهرستان خارج خواهیم کرد

در ادامه صادق نیک نفس گفت: متاسفانه در برخی جلسات مسئولینی هم هستند که مخالف ممنوعه بودن شهرستان انار از حضور افاغنه هستند تنها به دلیل اشتغال زایی که باید بگویم معضلات امنیتی حضور افاغنه در شهرستان انار خیلی بیشتر و مهمتر از اشتغال زایی آنهاست، وقتی یک افغانی یک مشکل امنیتی به وجود آورد تمام شهر زیر سوال می‌رود.

وی گفت:جرائم خشن افاغنه باتوجه به جمعیتشان نسبت به جرائم خشن خود ایرانی ها بیشتر و اصلا قابل مقایسه نیست بنابراین از همشهریان در این بحث توقع حمایت و درک داریم نه انتقاد.

فرمانده انتظامی انار در پایان بحث معضلات افاغنه گفت: خود قانون در برخورد با افاغنه ضعف دارد و جلوی اقدامات نیروی انتظامی را می‌گیرد، وقتی تماس ها گرفته می‌شود که در مسیری افغانی کشها درحرکت هستند همکاران ما نمی‌توانند جلوی ماشینی که باسرعت بسیار بالا دارد را بگیرند زیرا بحث جان و سلامت همکاران و حتی خود افاغنه داخل ماشین مهم است بنابراین در مورد دستگیری افغانی کش‌ها باید به طور غافلگیرانه و تدابیر خاص خودش عمل کرد.

فرمانده انتظامی انار در خصوص پاسگاه بیاض گفت: در خصوص روند ساخت پاسگاه بیاض پیگیری‌هایی صورت گرفته است ولی توان خیرین کافی نبود که ما از طریق استان هزینه ساخت پاسگاه را حل کردیم ولی پیمانکار پیدا نشد.

وی گفت:بیشترین انتقاد خبرنگاران و نیروی انتظامی روی موضوع پل تقاطع غیرهمسطح شهرستان انار است، زیرا دارای طراحی  بسیار اشتباه و غیر اصولی و غیر ایمن است که مشکلاتی را برای تردد های سنگین خصوصا در ایام تعطیلات نوروز دارد،همچنین جاده ای که از سمت شهربابک به ورودی انار وجود دارد بسیار گنگ و گیج کننده است چون نوع ساخت جاده غیر اصولی و سریعا جاده تنگ می‌شود، عدم روشنایی و عدم وجود تابلوهای راهنمایی و رانندگی که تمامی این انتقادات توسط نیروی انتظامی در جلسات شورای ترافیک و حتی در آخرین جلسه شورای ترافیک بیان شده است.

تنظیم خبر:نرگس سلطانی اناری

 

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=33206
  • دیدگاه‌ها برای پل تقاطع غیرهم سطح انار غیراصولی و غیر ایمن است/به شدت با حضور افاغنه در انار مخالفم بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.