تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
17

عمارت ابوالحسن خان،منطقه کلوت ها وتالاب اناربه بخش خصوصی واگذارشد

  • کد خبر : 4654
  • 23 آبان 1395 - 13:10
عمارت ابوالحسن خان،منطقه کلوت ها وتالاب اناربه بخش خصوصی واگذارشد

عمارت ابوالحسن خان و منطقه کلوت ها و زهکش رحمت آبادجهت احیاء و احداث منطقه نمونه گردشگری به بخش خصوصی (شرکت رهروسیر) واگذار گردید.

به گزارش انارآنلاین ، ۲۳ آبانماه در جلسه کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان انار عمارت ابوالحسن خان و منطقه کلوت ها و زهکش رحمت آبادجهت احیاء و احداث منطقه نمونه گردشگری به بخش خصوصی (شرکت رهروسیر) واگذار گردید.

در این جلسه که باحضور فرماندار انار ،شهردار،معاون سیاسی ،رئیس شورای شهر،روسای ادارات محیط زیست،آبیاری، منابع طبیعی و میراث فرهنگی برگزار گردید ضمن تبادل نظر عمارت ابوالحسن خان شهر انار جهت احیاء این بنای تاریخی و راه اندازی مجتمع اقامتی بوم گردی شامل نمایشگاه صنایع دستی،رستوران سنتی و اقامتگاه توریستی به شرکت سیاحتی رهرو سیر واگذار گردید .

همچنین در این جلسه با توافق اعضا مقرر شد شرکت رهرو سیر نسبت به راه اندازی  منطقه نمونه گردشگری و اکوتوریسم در منطقه رحمت آباد انار(کلوت ها و زهکش این منطقه) اقدام نماید تا بحول و قوه الهی ظرف چند ماه آینده برای گردشگران قابل استفاده شود.

لازم به توضیح است که منطقه تالاب فرهنگ آباد و زهکش رحمت آباد که از سالیان قبل رو به نابودی گذاشته بود، چند هفته‌ای است که با پیگیری‌های فرماندار انار و همکاری ادارات مربوطه از جمله محیط زیست و منابع آب، احیا شده است.

این منطقه یکی از جاذبه‌های طبیعی شهرستان انار به شمار می‌رود که در شمال شهر انار (در صحرای فرهنگ‌آباد و رحمت آباد) قرار دارد و دارای پوشش گیاهی و انواع رستنی‌هاست و پرندگان مهاجر متعددی در آن فرود می‌آیند که  امید می‌رود با احیای آن، تالاب حیات گذشته خود را به دست آورد و کلوت های این منطقه محلی برای گردشگران داخلی و خارجی گردد.

contentimages_34772

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=4654
  • دیدگاه‌ها برای عمارت ابوالحسن خان،منطقه کلوت ها وتالاب اناربه بخش خصوصی واگذارشد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.