تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
9

رتبه کرمان در فضای کسب کار از ۳ به ۲۳ تنزل یافت

  • کد خبر : 835
  • 10 مرداد 1395 - 13:49
رتبه کرمان در فضای کسب کار از ۳ به ۲۳ تنزل یافت

رتبه استان کرمان در فضای کسب و کار در ابتدای دولت یازدهم به ۳ رسید و اکنون به رتبه ۲۳ رسید‌ه‌ایم که جای نگرانی دارد.

محمدرضا پورابراهیمی پیش از ظهر امروز در همایش بزرگ روز صنعت و معدن و حامیان حقوق مصرف کننده در محل اتاق بازرگانی کرمان اظهار داشت: مهمترین موضوع در اقتصاد کشور، دسترسی به منابع مالی و نرخ تامین مالی است.

وی افزود: با شوک ارزی در اقتصاد کشور ارزش پول ملی ما به یک سوم کاهش یافت و این یعنی امکان قدرت وام‌دهی بانک‌ها به همین میزان کاهش یافته است.

پورابراهیمی عنوان کرد: این شوک اقتصادی، بانک‌ها را در قبال تعهدات مالی که باید داشته باشند، کوچک کرد، البته دولت تمام تلاش خود را برای افزایش این توان به کار گرفته و روش‌هایی نیز مطرح کرده است.

وی ادامه داد: اصلاح وضعیت سهام عدالت در کشور می‌تواند در این زمینه کمک کننده باشد و در حال حاضر بخش عظیمی از چالش‌های اقتصادی ما به دلیل این سرمایه رها شده است.

پورابراهیمی بیان داشت: مردم از سهام عدالت تنها یک برگه بدون حق انتخاب دارند و دولت نیز می‌گوید سهام عدالت را واگذار کرده و پاسخگو نیست.

وی تصریح کرد: این عدم پاسخگویی از سوی اعضای هیأت مدیره سهام عدالت، ناکارآمدی در اقتصاد ایران و فساد اقتصادی را به دنبال دارد و تخلفات عدیده‌ای به دلیل عدم پاسخگویی رخ می‌دهد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: در برخی شرکت‌ها ازجمله شرکت ملی مس کارمندان به عنوان اعضای هیأت مدیره هستند و با این کار باید فاتحه آن شرکت را خواند.

وی خاطرنشان کرد: سهمی که دولت می‌تواند از سهام عدالت برای کمک به تامین و تجهیز منابع مالی فراهم کند، ۳۵ هزار میلیارد تومان است.

پورابراهیمی افزود: ۳۰۰ واحد اقتصادی استان کرمان در ابتدای امسال غیرفعال و حدود ۱۴۰ واحد وضعیت بحرانی دارند و از یک هزار و ۱۶۰ پایگاه اقتصادی دیگر حدود ۶۰۰ واحد با ظرفیت کمتر از ۵۰ درصد کار می‌کنند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: رکود به شدت آثار منفی خود را در بخش های مختلف گذاشته است و استان کرمان در اقتصاد مقاومتی که به عنوان پایلوت عمل می‌کند، باید ویژگی‌های متفاوت با دیگر استان‌ها داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: به استناد ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان کرمان می‌توانیم‌ اختیارات ویژه‌ای داشته باشیم.

پورابراهیمی با اشاره به پیشنهادات برای اصلاح قوانین ادامه داد: کشور ما در حوزه قوانین اقتصادی با وجود اینکه در جنگ اقتصادی به سر می‌برد، همانند صلح اقتصادی تنظیم می‌شود.

وی بیان داشت: با پایلوت قرار گرفتن استان کرمان در اقتصاد مقاومتی فرصت مناسبی است که از این ظرفیت استفاده و این موارد را پیگیری کنیم.

پورابراهیمی عنوان کرد: رتبه استان کرمان در فضای کسب و کار در ابتدای دولت یازدهم به سه رسید و اکنون به رتبه ۲۳ رسید‌ه‌ایم که جای نگرانی دارد.

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=835
  • دیدگاه‌ها برای رتبه کرمان در فضای کسب کار از ۳ به ۲۳ تنزل یافت بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.