تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
7
رئیس آب شهری امین شهر؛

باید بررسی شود چرا به میزان آب تولیدی هر اشتراک یک متر مکعب آب ندارد/قطعی آب امین شهر در سال به ۵ روز نمی رسد

  • کد خبر : 33045
  • 22 بهمن 1401 - 13:21
باید بررسی شود چرا به میزان آب تولیدی هر اشتراک یک متر مکعب آب ندارد/قطعی آب امین شهر در سال به ۵ روز نمی رسد

شاکری رئیس آب شهری امین شهر گفت:باید بررسی شود ۳۱۷۰ مترمکعب آب در روز تولید می‌شود چرا برای ۳۵۰۰ اشتراک به ازای هر اشتراک یک متر آب نیست؟

به گزارش صدای انار، اعضای شورای اسلامی شهرستان از اداره آب شهری امین شهر بازدید کردند.

احمد میرزایی رییس شورای شهرستان انار گفت:طبق بررسی های که شده اداره آب امین شهر کم کاری های داشته و کاری هایی که انجام شده یا نشده باید شفاف سازی شود و آب امین شهر شور شده و مردم قدرت خرید دستگاه تصفیه آب را ندارند.

وی گفت: پیگیری مسئولان مربوطه در خصوص آب شرب امین شهر به کندی پیش می رود و ما نماینده مردم هستیم و باید به خواسته مردم عمل کنیم و از مسئولین بخواهیم و اگر اداره ای در این خصوصرکارشکنی می‌ کند اعلام کنید تا پیگیر این موضوع شویم.

مهرابی دیگر عضو شورای اسلامی شهرستان گفت: مخزن آب امین شهر و گلشن بغیر از تامین آب این دو منطقه ،آب روستاهای زیادی مثل محراب اباد و امیر آباد را تامین می کند.

مهرابی گفت: شوری آب امین شهر خیلی زیاد است و ما در جایگاه یک مسئول چه اعضای شورای اسلامی شهرستان و چه رئیس اداره باید پیگیر این موضوع باشیم و اگر معتقد به معاد هستیم باید روز قیامت جواب بدیم همه دارند از این آب لطمه میبینند و اصلا تبعیضی بین چه افراد مهاجر چه روستا نشین چه شهر نشین نباید قائل شویم و همه انسانند.

مهرابی افزود:برای جابجایی چاه آب باید نامه نگاری شود و اگر انجام شده به مردم نتیجه پیگیری اعلام شود.

وی گفت: جاده روستای جمشید آباد تا گلستان طی بازدید رئیس اداره راهداری شهرستان برای زیر سازی لوله ها دوام نمی آورند و زیرسازی جاده فعلا متوقف شده تا تکلیف لوله ها مشخص شود و توسط شبکه آب مناقصه برگزار شود تا پیمانکار مشخص شود.

عضو شورای اسلامی شهرستان انار در ادامه گفت: ترکیدگی لوله های مسیر آب از سمت اسد آباد، محراب آباد بسیار زیاد است و میزان آبی که هدر می رود از آب مصرفی بیشتر است و باید برای لوله های فرسوده فکری برداشته شود.

اکبر زعیم حسینی رییس شورای شهر انار گفت: طبق شنیده ها شوری آب امین شهر خیلی بالاست و یکی از دغدغه های مردم امین شهر همین است و باید فکر اساسی برداشت و اگر این کار انجام شود قدم بزرگی برای مردم منطقه برداشته شده است.

شاکری رئیس آب شهری امین شهر ضمن خوشامد گویی به اعضای شورای اسلامی شهرستان انار گفت: خوشحال میشوم که انتقاد شود و انتقادات باعث پیشرفت می‌شود و پوشش چندین ساله رسانه ها خیلی مفید و عالی بوده و خیلی از خبرها نیاز بود انتشار داده شود البته بعضی سو استفاده ها ازار دهنده بود و خبری که صحت نداشت انتشار داده شد و قبل از اینکه از مُسول مربوطه سوال کنند و علت آن جویا شود.

شاکری گفت: مکاتبات زیادی از سال ۸۶ تاکنون در خصوص شوری آب امین شهر انجام شده و همچنان پیگیر هستیم و کارهای هم زیادی انجام شده و میلیاردها تومان هزینه بازسازی و لوله های آب و مخزن هزینه شده است و اداره ای که ۱۲ نفر نیرو داشته الان ۴ نفر و بصورت شرکت پیمانکاری می باشند.

وی گفت:هرکاری که بخواهیم در بحث آب و لوله انجام دهیم باید مناقصه برگزار شود تا پیمانکار مشخص و کارها انجام شود.

رئیس آب شهری امین شهر افزود: نیروهای اداره ۲۴ ساعته در اختیار مردم هستند و وظیفه خود می‌دانند و بنده هیچ موقع به فکر ریاست و صندلی نبودم و نیستم و همیشه شاکر خدا هستم که خدمت به مردم میکنم.

وی گفت: متاسفانه افرادی لوله های غیر قانونی کشیده اند و استفاده می‌کنند ولی خوشبختانه در منطقه ما وجود ندارد و اگر مطلع شدیم پیگیری کردیم.

وی اظهار داشت: در مورد پراکندگی روستاها و تامین آب شرب آنها که از روستای امیر آباد تا انتهای توکل آباد که ۷ الی ۸ منزل مسکونی است باید آب شرب آنها تامین شود.

وی گفت:از امین شهر تا توکل آباد حدود ۱۰ متر اختلاف ارتفاع داریم و بخواهیم آب توکل آباد را تامین کنیم لوله های آب می‌ترکد، از ابتدای اسد آباد تا انتهای اشرف آباد ما هر دو متری ترکیدگی لوله داریم و در حال تعمیر هستیم و تعویض لوله ها میلیارد ها تومان هزینه دارد.

رئیس آب شهری امین شهر افزود: مسیر لوله های آب از شهرک گلشن شروع و تا انتهای روستای جنت آباد ادامه دارد و از سال ۸۶ تعویض لوله ها شروع شده و ۹۰ درصد لوله های فرسوده داخل شهر تعویض شده و بازسازی ادامه دارد.

شاکری گفت:شهرداری ۲۵ اشتراک آب دارد و از ابتدای شهرک گلشن تا روستاهای جنت آباد تا اسد آباد فضای سبز می باشد.

وی گفت: باید بررسی شود ۳۱۷۰ مترمکعب آب در روز تولید می‌شود چرا برای ۳۵۰۰ اشتراک به ازای هر اشتراک یک متر آب نیست؟

شاکری گفت:شما می‌توانید گزارش بگیرید نسبت به هر کدام از شهرها که قطعی آب دارند آیا در امین شهر در طول سال چقدر قطعی آب داریم و قطعی آب در ۳۶۵ روز به ۵ روز هم نمی‌رسد.

شاکری اظهار داشت: بچه های ما شبانه روز کار می‌کنند که آب مردم تامین شود و بخشدار ، فرماندار طی بازدیدهایی که داشتند مشاهده کردند که در چند روستا تعداد کمی منزل مسکونی وجود دارد و حدود ۲ کیلومتر لوله برده شده و این لوله ها بیش از ۳۰ سال عمر و فرسوده شده اند و آب باید پشت انشعاب این تعداد خانه ها باشد و اگر غیر قانونی است باید فکری برداشته شود.

رئیس آب شهری امین شهر در پایان گفت:ما برای حفر چاه می‌توانیم ۲۰ لیتر آب برداشت کنیم تا دوام داشته باشیم و این ۲۰ لیتر آب صرف خوردن و بهداشت مردم شود واگر مردم منطقه بخواهند از این آب برای سم پاشی یا فضای سبز استفاده کنند قطعا به مشکل خواهیم خورد.

گزارش و عکس:منصور زارع

 

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=33045
  • دیدگاه‌ها برای باید بررسی شود چرا به میزان آب تولیدی هر اشتراک یک متر مکعب آب ندارد/قطعی آب امین شهر در سال به ۵ روز نمی رسد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.