تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
13

بازدید استاندار کرمان از هتل چهار ستاره مجموعه حاج آقا علی رفسنجان

  • کد خبر : 11649
  • 17 دی 1396 - 13:46
بازدید استاندار کرمان از هتل چهار ستاره مجموعه حاج آقا علی رفسنجان

استاندار کرمان از مراحل تجهیز و تکمیل بزرگترین خانه خشتی جهان (هتل چهارستاره مجموعه حاج آقا علی) در رفسنجان بازدید کرد.

به گزارش صدای انار به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان،۱۵دیماه ،علیرضا رزم حسینی در ادامه سفر یکروزه خود به شهرستان رفسنجان به اتفاق مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، نماینده مردم شهرستان های رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی، فرماندار رفسنجان و انار و جمعی از مسئولین این شهرستان از مراحل تجهیز و تکمیل بزرگترین خانه خشتی جهان (هتل چهار ستاره مجموعه حاج آقا علی) بازدید کرد.
نخستین خشت های این خانه در سال ۱۱۳۶ خورشیدی در نزدیکی رفسنجان و در منطقه ای به نام قاسم آباد به روی هم گذاشته شد.
خانه حاج آقا علی با زیر بنای هفت هزار مترمربع دارای ۸۶ اتاق شامل هفت دری، پنج دری، سه دری و پستو است و چهار بخش اصلی ساختمان شامل حوضخانه، شاه نشین، پاییزی و زمستان نشین می باشد و آشپزخانه و انبار از این مجموعه جدا است.
طرح مرمت و بازسازی مجموعه حاج آقا علی شهرستان رفسنجان با زیر بنای چهارده هزار مترمربع و معماری بی نظیر و مثال زدنی پس از تاکیدات استاندار کرمان از ۲۷ مهر ماه ۹۴ آغاز و تمام مراحل مرمت مطابق با اصل معماری بنا و با مصالح بومی انجام گرفت و کارشناسان میراث فرهنگی بر تمام مراحل کار نظارت داشتند.
این مجموعه هم اکنون در حال تجهیز و تکمیل است و امید می رود در آینده ای نزدیک افتتاح شده و به یکی از قطب های گردشگری در کشور تبدیل شود.
این مجموعه شامل بخش‌های مختلف از جمله رستوران سنتی، کافی‌شاپ، تالار پذیرایی و سوئیت‌های لوکس و معمولی، حمام سنتی و مجموعه ورزشی می باشد که پس از بهره‌برداری به گردشگران داخلی و خارجی خدمات ارائه می‌دهد.

 

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=11649
  • دیدگاه‌ها برای بازدید استاندار کرمان از هتل چهار ستاره مجموعه حاج آقا علی رفسنجان بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.