5
رئیس اداره مسکن و شهرسازی شهرستان انار گفت:

واگذاری ۳ هکتار از تپه های علی آباد انار به بخش خصوصی

  • کد خبر : 29876
  • 24 دی 1399 - 22:12
واگذاری ۳ هکتار از تپه های علی آباد انار به بخش خصوصی

خادمی رئیس اداره مسکن و شهرسازی شهرستان انار در خصوص واگذاری تپه های علی آباد به بخش خصوصی گفت :۵۳ هکتار تپه داریم که در طرح موافقت اصولی گردشگری با واگذاری ۱۵ هکتار از آن موافقت شده و ما در مرحله اول ۳ هکتار از آنرا واگذار میکنیم تا پیشرفت کار را بسنجیم و در خصوص واگذاری های بعدی تصمیم بگیریم.

به گزارش صدای انار،عصر امروز چهارشنبه۲۴ دیماه جلسه اعضای شورای اسلامی شهرستان انار با حضور روسای ادارات مسکن و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده ای  شهرستان برگزار شد.

در این جلسه مهندس خادمی رئیس اداره مسکن و شهرسازی در پی سئوال  عبداللهی عضو شورای اسلامی امین شهر مبنی بر وضعیت جاده امین شهر و انار گفت:این پروژه از سال ۹۴ شروع شده و فاز اول به طول ۲ کیلومتر با هزینه ای بالغ بر ۴۱۰ میلیون تومان تعریض جاده و حدود ۱ میلیارد جاده سازی انجام شد و بعد از آن از سال ۹۵ تا ۹۷ منتظر وصول مطالبات پیمانکاران قبلی بودیم و فاز دوم این پروژه بر عهده اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان  می باشد.

مهندس علینژاد رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان انار  نیز در این خصوص گفت:فاز دوم به طول ۱۸۰۰ متر تا ابتدای محدوده شهری انار که این محدوده معارضات زیادی دارد و هنوز نتوانستیم مالکان را برای همکاری جهت تعریض جاده، راضی کنیم.

وی گفت:اداره کل می گوید فرمانداری انار ، هیچ بودجه ای برای معارضات تعریف نکرده ،.پیمانکار آماده است و مناقصه برگزار شده  ولی منتظر وضعیت تعریض هستیم چون نه بودجه تعریض داریم و نه مالکان راضی میشوند.

علینژاد گفت:طی این چند سال شرمنده مردم امین شهر شدیم ولی ناخواسته این کار طول کشید، از مردم صبور امین شهر عذر خواهی می کنیم.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان انار  گفت:ما پروژه جاده ساقی به لطف آباد را به طول ۲ کیلومتر در عرض ۶ ماه با همکاری مردم انجام دادیم.

وی گفت:جاده مهرآباد به امین شهر نیز به طول ۵ کیلومتر ، پل سازی و زیر سازی صورت گرفته و منتظر آسفالت هستیم.

در ادامه علینژاد به بیان فعالیت های اخیر اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای اشاره کرد و گفت:امسال تصادفات جاده ای در محور های مواصلاتی کاهش یافته و در موارد فوتی ۳۸ درصد کاهش داشتیم.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان انار  افزود:دلیل این آمارها ، شستشو ی تابلو های هشدار دهنده، همچنین لکه گیری محور ها ، خاکریزی دهانه های پل و اجرای استراحتگاه و شیب های شیروانی است.

وی بیان داشت:محور انار- نوق که فاقد شانه بود با همکاری شرکت نفت طی ۲ ماه انجام شد.

علینژاد گفت:درشهرستان  انار ۲۰ کیلومتر جاده خاکی  و ۵۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی داریم.

در ادامه خادمی رئیس اداره مسکن و شهرسازی شهرستان انار در خصوص واگذاری تپه های علی آباد به بخش خصوصی گفت :۵۳ هکتار تپه داریم که در طرح موافقت اصولی گردشگری با واگذاری ۱۵ هکتار از آن موافقت شده و ما در مرحله اول ۳ هکتار از آنرا واگذار میکنیم تا پیشرفت کار را بسنجیم و در خصوص واگذاری های بعدی تصمیم بگیریم.

رئیس اداره مسکن و شهرسازی شهرستان انار در خصوص سوال سید حمزه صابری عضو شورای شهرستان انار مبنی بر وضعیت کنونی و بلاتکلیفی اداره طرق انار اظهار داشت:سند این اداره به نام وزارت راه و شهر سازی است و مربوط به اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای است و قانونی برای واگذاری ندارند و فقط میتوانند بفروشند که ما اجازه این کار را نمیدهیم چون پول ان به حساب وزارت خانه واریز و به شهرستان سودی ندارد.

خادمی افزود:اگر بتوانیم  پیشنهاد اداره طرق را به شرکت باز آفرینی شهری ایران که یک شرکت ملی است بدهیم، میتوان به مرمت آن فکر کرد‌.

خادمی در خصوص طرح اقدام ملی مسکن گفت:این طرح از سال ۹۶ درشهرستان انار کلید خورد و ۴۰۰ قطعه زمین پیش بینی کردیم .

رئیس اداره مسکن و شهرسازی شهرستان انار افزود:  تعداد متقاضیان این طرح ۱۰۳۴ نفر بود که ۲۸۸ نفر رد درخواست شدند، ۳۰۶ نفر ثبت نام شدند، ۱۶۶ نفر آماده معرفی به بانک برای افتتاح حساب  و ۲۲ نفر منتظر تائیدیه مدیران هستند.

وی گفت:به ادارات بهزیستی و کمیته امداد  جداگانه ۱۴ و ۱۶ قطعه زمین در نظر گرفته ایم.

خادمی افزود:دلیل استقبال نکردن مردم از طرح ملی مسکن دو طبقه بودن مسکن ها بود ،یعنی هر دو خانواده ۱ زمین مسکونی وهر خانواده ۴۰ میلیون تومان باید آورده داشته باشد و ۱۰۰ میلیون وام دولتی به آن خانواده تعلق میگیرد ومدت ساخت آن دو ساله است.

خادمی گفت:امروز صبح اولین مورد وام در استان کرمان ، در شهرستان انار و در دفتر خانه  ثبت شد.

وی گفت: وقت ثبت نام در سامانه طرح اقدام ملی مسکن تا ساعت ۲۴ روز پنج شنبه ۲۵ دی ماه است و احتمال دارد تمدید نشود.

احمد میرزایی رئیس شورای شهرستان انار در پایان از حضور مهندس خادمی و مهندس علینژاد و فعالیت های انجام شده از سوی اداره راه و شهرسازی و اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان  تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد که با وجود این دو نیروی جوان و بومی شهرستان که بسیار فعال هستند، روند رشد و توسعه شهرستان در بحث راه و شهرسازی می تواند بهتر طی شود.

 

گزارش:مهدی عبدالعلی زاده

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=29876

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. احمد میرزایی زحمت کشیدن، بهش بگو اسمی ازش بردی