تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024
9
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان؛

تاکنون ۱۷ میلیارد تومان در پروژه بیمارستان انار هزینه شده است

  • کد خبر : 29579
  • 23 مهر 1399 - 13:24
تاکنون ۱۷ میلیارد تومان در پروژه بیمارستان انار هزینه شده است

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت : بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان در بیمارستان انار هزینه شده است.

به گزارش صدای انار،جلسه ای در خصوص آخرین پیشرفت فیزیکی بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهرستان انار با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان و جمعی از مسئولین شهرستان برگزار شد.

مظفری معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در این نشست گفت: در سال ۹۳ وقفه ای که در پروژه افتاده بود را حل کردیم اما باز هم امسال متوجه شدیم در این رابطه با تامین بودجه پروژه متوقف شده است و از لیست ساخت و ساز خارج شده است که اگر پیمانکار، کار را متوقف کند باز روند اداری ها طول می کشد تا قرار داد با پیمانکار جدید بسته شود. مظفری در رابطه با گزارش هفت ساله بیان کرد که:
✅ ساخت شبکه بهداشت
✅ قسمتی از بیمارستان و کلینیک درمانی
✅ جذب ۹پزشک و جراح در تخصص های متفاوت.

وی گفت: از سال ۹۳ که سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بودجه به ما اختصاص داده شد و تحویل گرفتیم از سال ۹۴ تا سال ۹۷ تخصیص بودجه داشتیم اما بنا به دلایلی تحویل بودجه را نداشتیم که پروژه متوقف شد. بعد از آن قرارداد ۱۴ میلیاردی بسته شد که با پیش‌بینی ما با قرارداد پیمانکار و تجهیزات ساختمانی ۴۰ میلیارد است که تاکنون ۱۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تحویل داده شده است، که ۲ میلیارد هم دانشگاه علوم پزشکی از اعتبارات خودش به پروژه بیمارستان انار کمک کرده است تا پروژه متوقف نشود.

دکتر مظفری  گفت : تاکنون  بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان در پروژه بیمارستان انار هزینه شده و نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان دیگر جهت تکمیل این پروژه نیاز است.

ایشان تصریح کرد: پیشنهاد دکتر جلالی برای تهیه بودجه عالی است که بتوانیم در روند ساختمان سازی و تهیه تجهیزات ساختمانی رایزنی انجام دهیم.

دکتر مظفری خطاب به دکتر جلالی گفت: کارهایی که در دستور کار برای رسیدگی داریم خانه پزشک که تاکنون دو واحد خانه پزشک تحویل داده شده است که نیاز به خانه پزشک بیشتری داریم.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: بودجه‌ای که مقام معظم رهبری برای بیمارستانها و علوم پزشکی ها اختصاص دادند هنوز یک سوم آن هم تحویلمان نشده است، که با مشکلات فراوانی روبرو شده ایم و هزینه‌های بیمارستان علی بن ابیطالب از ۶ میلیارد به یک میلیارد کاهش یافته است زیرا بیمارستان کل تخت هایش به بیماران کرونایی تخصیص داده است و پرستاران و همراه بیماران که با آنها قرارداد بسته می شود باعث بالا رفتن هزینه ها شده است.
مظفری از جلالی نماینده مجلس خواست که بودجه‌ای که مقام معظم رهبر اختصاص داده‌اند را اخذ نموده تا هزینه‌های پرسنل زحمتکش پرداخت شود.

در ادامه دکتر جلالی نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس گفت: باید طرح غربالگری فرزندآوری از سن ۳۵ سالگی ممنوع شود زیرا شیوع کرونا کاهش جمعیت چشمگیری خواهیم داشت، که جمعیت رو به سالمندی می‌رود.

وی گفت: کجای دنیا گفته شده که دیر آموز و کند آموز و سندروم دان باید کشته وصدق شود.

نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس گفت: طرح سزارین اختیاری را حذف کنید تا فقط در موارد اورژانسی انجام شود.
دکترجلالی خطاب به زهرودی فرماندار انار اظهار داشت: به ادارات ابلاغ دهید در رابطه با فرزند آوری اقدام نمایند که از فرزند سوم به بالا برایشان مرخصی ها، افزایش حقوق و تشویقی هایی در نظر گرفته خواهد شد.

در پایان دکتر عبداللهی رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان انار  گفت: در رابطه با تهیه دستگاه سیتی اسکن در وزارتخانه قانونی وضع شده است که هر شهری که بیمارستان داشته باشد سیتی اهدایی به آن تعلق می گیرد وی از دکتر جلالی نماینده مردم انار و رفسنجان خواست تا رایزنی های مربوطه را برای تحویل سیتی اهدایی انجام دهند.

وی افزود: هزینه دستگاه سیتی ۱۲ میلیارد تومان است که ما نمی‌توانیم از خیرین در این رابطه کمک بگیریم.

عکس و گزارش: منصور زارع

تنظیم گزارش: سمیه جعفری مقدم

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=29579
  • منبع : صدای انار
  • دیدگاه‌ها برای تاکنون ۱۷ میلیارد تومان در پروژه بیمارستان انار هزینه شده است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.