تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 15 شوال 1445 Tuesday, 23 April , 2024
6
رییس اداره ثبت اسناد و املاک انار؛

از ابتدای سال۹۸ تاکنون ثبت ۳۰۴ مورد ازدواج و تعداد ۴۹ مورد طلاق در شهرستان انار

  • کد خبر : 29008
  • 06 شهریور 1399 - 14:51
از ابتدای سال۹۸ تاکنون ثبت ۳۰۴ مورد ازدواج و تعداد ۴۹ مورد طلاق در شهرستان انار

رییس ثبت اسناد و املاک انار ضمن ارائه گزارش عملکرد اداره متبوعه خود از سال ۹۸ تاکنون؛تسریع در انجام امور همشهریان را اولویت کاری خود و همکاران دانست.

به گزارش صدای انار به نقل از روابط عمومی اداره ثبت اسناد و املاک انار؛حسین طالبی زاده ضمن تشریح اهم اقدامات اداره ثبت اسناد و املاک انار از ابتدای سال ۹۸ تاکنون به تبیین برنامه های تدوین شده این اداره برای سال ۱۳۹۹ پرداخت.

وی اعلام کرد: خدمات سازمان ثبت اسناد و املاک متنوع است اما در یک تقسیم بندی کلی می توان وظایف را در پنج بخش مختلف املاک و کاداستر، بخش اسناد و سردفتران، اجرای مفاد اسناد رسمی، ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری و ثبت علائم تجاری، اختراعات و مالکیت های صنعتی تقسیم بندی نمود.

وی تصریح کرد: در سال ۱۳۹۸ مجموعا تعداد ۱۲۰۲  سند مالکیت از سوی اداره ثبت اسناد و املاک انار صادر گردید که در این خصوص برای سال ۱۳۹۹ برنامه هایی در نظر گرفته شد و ماحصل برنامه ریزی صورت گرفته نیز صدور بیش از ۷۵۰ فقره سند مالکیت در پنج ماهه ابتدایی سال جاری است که نشان افزایش دوبرابری آمار صدور اسناد مالکیت کاداستری در پنج ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

طالبی زاده اظهار داشت: ماهانه به طور متوسط ۱۵۰ فقره سند مالکیت تک برگ در اداره ثبت اسناد و املاک انار صادر می شود که علیرغم مناسب بودن عملکرد این واحد ثبتی در این زمینه نشان از نیاز به افزایش آگاهی شهروندان در خصوص محسنات اسناد مالکیت ثبتی دارد.

وی بیان داشت: این واحد ثبتی دارای ۳دفترخانه اسناد رسمی، ۳ دفتر ازدواج و یک دفتر طلاق می باشد که به عنوان پیشخوان خدمات ثبتی در سطح شهرستان در حال خدمت رسانی به همشهریان گرامی می باشند.

حسین طالبی زاده در ادامه تحولات صورت گرفته در راستای ارائه خدمات در دفاتر اسناد رسمی اظهار داشت: در سال ۱۳۹۸ تعداد ۷۸۴۵فقره  و در پنج ماهه ابتدایی سال جاری ۳۲۷۵ فقره انواع اسناد شامل رهن، اجاره، صلح، بیع و غیره توسط ۳ دفترخانه اسناد رسمی در سطح شهرستان تنظیم و تحویل مراجعین شده است.

وی افزود:در جهت افزایش سلامت اداری بازدیدها و بازرسی های دوره ای و سرزده از  دفاتر اسناد رسمی،  ازدواج و طلاق توسط بازرس دفاتر و همچنین نماینده ی حفاظت و اطلاعات سازمان مرتبا در حال انجام است.

وی با اشاره به آمار ازدواج و طلاق افزود: از ابتدای سال گذشته تاکنون تعداد ۳۰۴ مورد ازدواج و تعداد ۴۹ مورد طلاق در دفاتر ازدواج و طلاق سطح شهرستان ثبت شده است.

طالبی زاده ادامه داد: واحد اجرای اسناد رسمی نیز که همیشه به مثابه واحدی از دادگستری ها در دل ادارات ثبت شناخته شده نقش مهمی در تسریع وصول مطالبات، از جمله چکهای برگشتی، وامهای معوق، مهریه و کلیه ی اسناد رسمی لازم الاجرا دارد و از سویی موجب کاهش ورودی پرونده به مراجع قضایی و اطاله دادرسی می گردد.

وی ادامه داد: در اداره اجرای اسناد رسمی انار که تنها با یک نفر پرسنل اداره می شود از ابتدای سال ۱۳۹۸ تاکنون مجموعاً ۲۱۸ پرونده اجرایی تشکیل و با در نظر گرفتن پرونده های تشکیلی در سالهای گذشته ۲۳۲ پرونده مختومه گردیده است. در حوزه وصول مطالبات بانک ها نیز در سال ۱۳۹۸ مبلغ ۴۴،۷۱۱،۵۲۱،۱۱۵ ریال از مطالبات معوق بانکها واصل گردیده، در حالیکه صرفا در پنج ماهه اول سال جاری  رقم قابل توجه  ۷۲،۶۷۳،۴۶۵،۷۷۷ ریال از مطالبات معوق بانک ها واصل گردیده که نشان از موفقیت این واحد در به اجرا گذاشتن سیاستهای سازمانی بوده است.

ایشان اظهار داشت: در بحث گذر از ثبت سنتی به نوین اقدامات قابل توجهی در سازمان ثبت اسناد و املاک صورت گرفته که از آن جمله می توان به اسکن تمامی پرونده های ثبتی موجود در واحد ثبتی اشاره کرد. ایشان افزود این اقدام پرونده های ثبتی را که بعضا عمری ۹۰ ساله دارند از گزند نابودی نجات داده است و نگرانی های موجود در خصوص از بین رفتن سوابق ثبتی املاک را برطرف نموده است.

در ادامه طالبی زاده اعلام کرد از سال ۹۸ تاکنون فرایند بروزرسانی اوراق پرونده های ثبتی با تلاش بی وقفه همکاران بایگانی در حال انجام بوده و پس از پایان یافتن فرایند اسکن گروهی پرونده های ثبتی در محل اداره کل ثبت اسناد و املاک استان از سال گذشته تاکنون  ۲۱۴۸۰ برگ از اوراق پرونده ها در بایگانی واحد ثبتی اسکن شده است.

طالبی زاده در پایان با اشاره به پایان یافتن اعتبار اسناد مالکیت دفترچه ای در سال ۹۸ افزود علیرغم فراخوانهای مکرر از مجاری مختلف در خصوص تعویض اسناد مالکیت دفترچه ای به تک برگ متاسفانه همچنان تعداد زیادی سند مالکیت دفترچه ای در اختیار شهروندان است که اقدامی در خصوص تعویض آن انجام نداده اند و نیاز است سریعا نسبت به تعویض اسناد مالکیت خود اقدام نمایند. ایشان ابراز امیدواری کرد شهروندان اناری بیش از گذشته به ثبت املاک و اسناد خود اهمیت داده و مانع از افزایش دعاوی حوزه املاک و اسناد گردند.

رییس اداره ثبت اسناد و املاک انار با اشاره به ثبت مجموعا ۲۶۱شرکت در انار، افزود از سال ۹۸ تاکنون مجموعا ۱۰۰ فقره درخواست ثبت و تغییرات شرکت های تجاری و همچنین ۹ درخواست مربوط به موسسات غیرتجاری به این واحد ثبتی واصل گردیده است.

وی بیان داشت: در حوزه نقشه برداری و کاداستر نیز این واحد ثبتی دستاوردها و موفقیتهای چشم گیری داشته و در سال ۱۳۹۵به عنوان اولین شهرستان در سطح استان موفق به تثبیت تمامی اراضی ملی حوزه شهرستان و برگزاری جشن کاداستر با همکاری اداره منابع طبیعی گردید.

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=29008
  • دیدگاه‌ها برای از ابتدای سال۹۸ تاکنون ثبت ۳۰۴ مورد ازدواج و تعداد ۴۹ مورد طلاق در شهرستان انار بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.