6

نشست مدیران رسانه ای و فضاهای مجازی شهرستان انار برگزار شد

  • کد خبر : 28758
  • 31 تیر 1399 - 17:47
نشست مدیران رسانه ای و فضاهای مجازی شهرستان انار برگزار شد

حجت الاسلام منتظری گفت: فضای مجازی از اهمیت و حساسیت زیادی برخوردار است که باید درست استفاده شود و از بهترین فرصت های آن استفاده کرد.

به گزارش صدای انار،امروز سه شنبه ۳۱ تیرماه نشست مدیران رسانه ای و فضاهای مجازی شهرستان انار با حضور حجت الاسلام منتظری امام جمعه شهرستان انار در سالن سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان برگزار شد.

امام جمعه انار ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت مدیران رسانه ای و فضاهای مجازی شهرستان اظهار داشت: تاکنون هفت نشست از گروه های دوازده گانه تشکیل شده است از جمله این گروه ها،

?نشست گروه روحانیون امام جماعت

? نشست گروه امامان جمعه و امام جمعه موقت

? نشست اساتید حوزه های علمیه و طلاب شاخص انار و بیاض

?نشست تشکل های دانشجویی که حدود ۱۴ تشکل هستند اعم از دانشگاه آزاد و پیام نور

?نشست اساتید دانشگاهها

?نشست معلمان و فعالان تربیتی

? نشست مدیران رسانه ای و فضاهای مجازی

وی گفت: انشاالله با پنج گروه از کارگروه های دیگر در روزهای آینده نشستی خواهیم داشت، که مجموع این ۱۲ کارگروه هسته مقاومت فرهنگی شهرستان را تشکیل خواهند داد.

وی افزود: هدف از تشکیل این کارگروه ها و هسته مقاومت فرهنگی هر شهرستان ارائه راهکارهایی برای حل معضلات فرهنگی می‌باشد تا از این طریق آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها،سازمان تبلیغات، اداره ارشاد ، اوقاف و تمامی ارگان هایی که کار فرهنگی انجام می دهند بتوانند استفاده کنند.

امام جمعه انار گفت: یکی از این کارگروه ها رسانه و فضای مجازی است که حرفه ای بسیار حساس است نه تنها در ایران بلکه در کل دنیا مهم می باشد.

ایشان تصریح کرد: رسانه‌ها در کل دنیا حرف اول را می‌زند و بسیار تاثیرگذارند.

منتظری گفت: امروز رسانه در چند شبکه تلویزیونی و روزنامه خلاصه نمی شود بلکه هزاران شبکه از ماهواره و حتی روزنامه ها و مجلات بسیار گسترده شده‌اند که در کنار این رسانه ها و فضای مجازی نیز افزوده شده است که در هر زمان و مکان در دسترس تر هستند.

وی گفت: فضای مجازی از اهمیت و حساسیت زیادی برخوردار است که باید درست استفاده شود و از بهترین فرصت های آن استفاده کرد.

منتظری در رابطه با اهمیت فضای مجازی گفت: رهبر انقلاب در رابطه با فضای مجازی می‌فرمایند: که اگر من رهبر نبودم حتماً مسئولیت فضای مجازی را می‌پذیرفتم.

امام جمعه انار در رابطه با رسانه‌های شهرستان انار گفت: نشریات  سمنگان و ندای انار،خبرنگاران صدا و سیما در شهرستان آقای میرزایی و غلامرضایی و از مهمترین سایت های خبری شهرستان انار ‌، پایگاه خبری صدای انار و انار ما  هستند که فعالیت خوبی دارند و گروهها و کانال های بسیار زیادی نیز وجود دارد که بنده هم عضو هستم و رصد می کنم که در این گروه ها مطالب خوبی ارائه می شود و اکثر مطالب کپی برداری از مطالب مفید است.

وی در ادامه گفت: در گروه ها و کانال های مجازی باید تولید محتوا باشد و  کسانی مدیریت این گروه و کانال ها را برعهده بگیرند  که صاحب نظر و عقیده و فکر باشند، چه هنرمند باشد چه ورزشکار چه روحانی.

منتظری گفت: هدف از این نشست آشنایی با اصحاب رسانه و مدیران گروه ها و کانال ها فضای مجازی است و در نشست های بعدی از اصحاب قلم و نظر نیز دعوت  خواهیم کرد و از آنها بخواهیم که مطالب ارزشمند را در اختیار گروه های مختلف قرار دهند.

وی گفت: در سطح شهرستان گروه‌های خوبی وجود دارد اعم از فرهنگی، سیاسی و مطالبه‌گری، اما مدیران این گروه‌ها باید کاملاً مسئولیت این گروه ها را بپذیرند و دائم رصد کنند و مطالب غیر اخلاقی و ضد دینی و شبهه ناک به اشتراک گذاشته نشود.

امام جمعه انار در پایان اظهار داشت: در بین ۳۵ گروه و کانال که در سطح شهرستان فعالیت دارند انتظار داریم که کار فرهنگی انجام دهند و مطالب مفید ارائه دهند و کار فرهنگی مدتها طول می‌کشد که در جامعه عملی شود و نباید انتظار داشت سریع جواب بدهد و نباید دلسرد بود چون این میدان مبارزه فرهنگی، میدان مقدس جهادی است که در آن وظایف فرهنگی را انجام می‌دهیم.

عکس: منصور زارع

تنظیم گزارش: سمیه جعفری مقدم

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=28758
  • منبع : صدای انار
  • دیدگاه‌ها برای نشست مدیران رسانه ای و فضاهای مجازی شهرستان انار برگزار شد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.