تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024
6

راه اندازی اداره تعزیرات انار تا ۱۵ مردادماه/مدیران ادارات موظفند پاسخگوی خبرنگاران باشند

  • کد خبر : 28750
  • 29 تیر 1399 - 21:06
راه اندازی اداره تعزیرات انار تا ۱۵ مردادماه/مدیران ادارات موظفند پاسخگوی خبرنگاران باشند

فرماندار انار در خصوص طولانی شدن راه اندازی اداره تعزیرات انار گفت:چارت سازمانی اداره تعزیرات انار آماده است واین اداره‌ تا ۱۵ مرداد افتتاح خواهد شد.

به گزارش صدای انار،۲۸ تیرماه نشست خبری فرماندار انار با اصحاب رسانه شهرستان برگزار شد.

زهرودی فرماندار شهرستان انار در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان انار ضمن تشکر از خبرنگاران شهرستان در خصوص پوشش اخبار مهم و اطلاع رسانی بیماری کرونا و همچنین تشکر از مردم فهیم شهرستان اظهار داشت: از مردم فهیم شهرستان می خواهیم فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و در اجتماعات از ماسک استفاده کنند.

 زهرودی گفت: از ابتدای شروع ویروس کرونا ۹۰ مورد در شهرستان مثبت داشتیم که ۵۷ نفر خانم و ۳۸ نفر آقا هستند که ۷۵ نفر این موارد زیر ۶٠ سال هستند و متاسفانه ۲مورد نیز فوتی در شهرستان داشتیم.

 فرماندارانار گفت: گشت ویژه کووید ۱۹ در استان در روزهای آینده شروع به کار خواهد کرد مردم فهیم شهرستان می توانند اجتماعات و دورهمی ها را به تلفن ۱۱۰ گزارش داده و پلیس ۱۱۰ به گشت ویژه کووید ۱۹ اعلام خواهد کرد تا به تجمعات پایان داده شود.

 ایشان تصریح کرد: گشت ویژه کووید ۱۹ اماکنی که پروتکل بهداشتی را رعایت نکنند پلمپ خواهد کرد و در خصوص تعطیلی تالارها منتظر مصوبه ستاد ملی کرونا هستیم .

وی گفت:  تمامی گردهمایی ها و همایش ها توسط بخش دولتی و خصوصی ممنوع میباشد و نیز در هفته جاری تمامی نماز جماعت های مساجد نیز تعطیل اعلام شد.

 فرماندارانار در خصوص تامین ماسک بیان کرد :در سطح استان کارگاه های تولید ماسک زیادی دایر شده است از جمله شهرستان انار که فقط مشکل تامین پارچه است که به زودی حل خواهد شد.

 زهرودی در خصوص ساخت بیمارستان انار خاطرنشان کرد پروژه ساخت بیمارستان انار پیشرفت خوبی دارد و به بالای ۸۰ درصد رسیده و خیرین برای ساخت بیمارستان و تجهیزات در رابطه با ساخت آزمایشگاه و نمازخانه و استراحتگاه همراهان بیمار کمک چشمگیری کردند و بیمارستان در حال پیشرفت و ساخت است.

وی در رابطه با بحث فرهنگی اظهار داشتند: به علت شروع کرونا که از تجمع جلوگیری می‌شود مسابقاتی به صورت فضای مجازی مثل مسابقات کتابخوانی تشکیل شده است.

فرماندار انار در خصوص بازار و صادرات پسته گفت: امیدواریم که بازار صادرات خوبی برای صادرات محصول پسته داشته باشیم.

 زهرودی در رابطه با اشتغال دراین نشست خبری اظهار داشت: در زمینه گردشگری به علت شیوع کرونا فعالیتی وجود ندارد .

وی افزود: کارخانه گونی به علت مشکلات مالی که مدتی تعطیل بود با در نظر گرفتن بودجه و تسهیلات شروع به کار کرده است فرماندار انار در ادامه گفت: پرورش بوقلمون در شهرستان انار راه اندازی شده است و نیز برای مشاغل خانگی  تسهیلاتی در نظر گرفته شده است که برخی از مشاغل خانگی از جمله تهیه رشته در بیاض پیشرفت خوبی داشتندو طبق سیاست گذاری ها در حال تلاش برای روستاهای بدون بیکار هستیم.

 فرماندار انار در رابطه با مجتمع مس شهربابک ومجتمع مس سرچشمه خواستند تا سرمایه‌گذاری‌ها و همچنین احداث کارخانه هایی در شهرستان صورت گیرد و نیز از سرمایه داران و پسته داران خواستند که از خام فروشی پسته فاصله بگیرند و پسته فرآوری تولید کنند و در این زمینه اشتغال و صادرات و درآمد خوبی را کسب نمایند.

وی در خصوص جاده انار-امینشهر اظهار داشت: جاده انار-امینشهر حدود ۲ کیلومتر آن آماده شد که افتتاح رسمی خواهد شد و مابقی به مناقصه گذاشته خواهد شد و به پیمانکار جدید تحویل خواهیم داد.

 وی در ادامه گفت:جاده محمد آباد ساقی به صورت بلوار که یک باند از آن آسفالت شده و باند دیگر آن به زودی آسفالت خواهد شد.

 زهرودی گفت برای احداث کارخانه آسفالت هم پیگیری‌هایی انجام شده است که منتظر واگذاری زمین برای احداث این کارخانه هستیم.

فرماندارانار افزود: که امسال ساختمان اداره ثبت و اسناد به بهره برداری خواهد رسید.

 زهرودی در رابطه با اعتباراتی که امسال به شهرستان تعلق گرفته است اظهار داشت: اعتباراتی که از استان، متوازن الزامات و ارزش افزوده ۲۷درصد ورزش در نظر گرفته شده است، شهرستان بیش از ۱۹ میلیارد اعتبار کسب کرد که نسبت به سال گذشته کاهش داشته است که ایشان خاطرنشان کردند در سال گذشته بیش از ۲۲ میلیارد اعتبار به شهرستان انار تعلق گرفته بود ایشان تاکید کردند که این اعتبار جدا از اعتباراتی است که خود استان به اداره ها، مجتمع ها و دستگاه ها می دهد.

وی گفت: از این اعتبارمقدار ۶ میلیارد و ۱۶۰ میلیون در اختیار دستگاه‌ها قرار می گیرد و ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون متوازن است که فقط به پروژه‌هایی که شاخص‌های مدیریت تعریف کرده است تعلق می‌گیرد مثل تکمیل راههای روستایی و مقداری هم به شهرداری ها تعلق می گیرد، که شهرداری شهرشهرستان چون درآمدی که سال گذشته داشته است این اعتباربه آنها تعلق نگرفته و ما از اعتبارات شهرستان برای شهرداری در نظر گرفتیم.

وی افزود:مبلغ یک میلیارد و ۳۵ میلیون تومان هم از الزامات است که متعلق به دستگاه هایی مثل نیروی انتظامی ، بسیج و بنیاد مسکن که از طرف استان است و ما نمی‌توانیم دخل و تصرفی در آن داشته باشیم، که از این مقدار ۲۰۰ میلیون برای بسیج، ۳۵۰ میلیون نیروی انتظامی و مابقی آن به بنیاد مسکن تعلق می‌گیرد.

 زهرودی گفت:مقدار یک میلیارد از این اعتبارات ارزش افزوده است و به ورزش تعلق می گیرد و برای تکمیل مکان‌های ورزشی در شهرستان است و متاسفانه علی رغم پیگیری های صورت گرفته ، برخی از وعده های وزیر ورزش در شهرستان انار تحقق نیافته است.

وی گفت: از مجتمع مس سرچشمه هم کمک هزینه هایی برای راه اندازی چمن های مصنوعی اخذ شد که زمین چمن گلشن آماده بهره‌برداری است، برای پارک بانوان انار نیز از مجتمع مس سرچشمه کمک گرفته شد و همچنین زمین چمنی که مابین صفاییه و گلستان است و امیدواریم که به زودی مورد بهره برداری قرار گیرد.

زهرودی در خصوص پیشرفت کند پروژه تقاطع غیر هم سطح کمربندی انار گفت:این تقاطع بدلیل کمبود اعتبار متاسفانه پیشرفت کندی دارد و بزودی مسیر شهربابک به یزد افتتاح خواهد شد.

فرماندار انار در خصوص طولانی شدن راه اندازی اداره تعزیرات انار گفت:چارت سازمانی اداره تعزیرات انار آماده است واین اداره‌ تا ۱۵ مرداد افتتاح خواهد شد.

زهرودی فرماندار انار در پایان اظهار داشت: کلیه مدیران ادارات شهرستان موظفند پاسخگوی  سوالات خبرنگاران باشند.

عکس: منصور زارع

گزارش: نرگس سلطانی،سمیه جعفری مقدم

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=28750
  • منبع : صدای انار
  • دیدگاه‌ها برای راه اندازی اداره تعزیرات انار تا ۱۵ مردادماه/مدیران ادارات موظفند پاسخگوی خبرنگاران باشند بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.