تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 15 شوال 1445 Tuesday, 23 April , 2024
6

کرمان بیشترین توقیف خودروهای حامل مواد مخدر را دارد

  • کد خبر : 28742
  • 26 تیر 1399 - 17:29
کرمان بیشترین توقیف خودروهای حامل مواد مخدر را دارد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان گفت: این استان به دلایلی از جمله گستردگی، قرار گرفتن در مسیر ترانزیت مواد مخدر و همسایگی با استانهای همجوار با مرزهای افغانستان و پاکستان، بیشترین توقیف خودروهای حامل مواد مخدر را دارد.

محمدرضا انارکی محمدی ضمن تاکید بر این مطلب که وضعیت استان کرمان در زمینه توقیف خودروهای حامل مواد مخدر با سایر استان های کشور قابل مقایسه نیست، افزود: بر مبنای توصیه ها، همکاری و تعامل دستگاه قضایی استان کرمان، کار تعیین تکلیف خودروهای موجود در پارکینگ شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان سرعت یافته و به زودی شاهد سامان بخشی مناسب در این حوزه خواهیم بود.

وی ادامه داد: در سال گذشته ضمن برگزاری ۶ مزایده، ۵۵۰ دستگاه خودرو فروخته شده و در کنار آن ۷۳۰ خودرو نیز توسط مراجع قضائی تعیین تکلیف و رفع توقیف شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان با بیان اینکه کار تعیین تکلیف خودروهای موجود در پارکینگ شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان از ابتدای سال ۹۸ آغاز شده و در نهایت در بهمن ماه سال گذشته نیز جلسه ای با حضور رییس کل دادگستری و با مشارکت دادستان های سراسر استان به صورت ویدئو کنفرانس به منظور ساماندهی این مسائل برگزار شد، تاکید کرد: با شیوع بیماری کرونا وقفه ای در کار ایجاد شد اما با آرام شدن اوضاع و اخذ مجوز ستاد استانی کرونا، در سال جاری ۱۷۹ دستگاه خودرو در معرض مزایده قرار داده شد که در نهایت ۱۶۵ خودرو فروخته و در کنار آن ۱۲۴ خودرو نیز با پیگیری دستگاه قضایی رفع توقیف شده است.

انارکی محمدی یادآور شد: در حال حاضر نیز ۱۰۰ خودرو آماده مزایده است که با توجه به وضعیت بیماری کرونا در حال برنامه ریزی برای اجرای این مزایده هستیم.

وی با اشاره به این مطلب که خودروهای توقیفی در پارکینگ شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان کرمان مربوط به سنوات گذشته است که از سراسر این استان جمع آوری و در پارکینگ مرکزی این شورا تجمیع شده اند، گفت: از ابتدای قبول مسئولیت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کرمان، تعیین تکلیف این خودروها در اولویت قرار گرفته است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان اظهارداشت: به منظور تعیین تکلیف خودروهای موجود در پارکینگ شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این استان جلسات مختلفی با مسئولان قضایی استان و دادستان های شهرستان ها برگزار شده است.

انارکی محمدی اظهار داشت: برخی خودروهای موجود در پارکینگ شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان مربوط به سال های دور بوده و فاقد پرونده کلاسه قضائی هستند که باید کلاسه مذکور از سوی پلیس و دستنگاه قضایی مشخص شود تابر اساس مدارک موجود نسبت به تعیین تکلیف آنها اقدام شود.

وی از همکاری صمیمانه دستگاه قضایی استان کرمان و نیز همراهی نیروی انتظامی و اداره کل اطلاعات برای تعیین تکلیف خودروهای موجود در پارکینگ شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تقدیر کرد و گفت: مکاتبات لازم برای برگزاری مزایده های الکترونیک نیز انجام شده و از آنجا که تاکنون زیرساخت های مورد نیاز از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور تامین نشده، اجرای آن به تعویق افتاده است.

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=28742
  • منبع : ایرنا
  • دیدگاه‌ها برای کرمان بیشترین توقیف خودروهای حامل مواد مخدر را دارد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.