تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024
7
جلالی نماینده شهرستان انار و رفسنجان مطرح کرد؛

شهرت پسته رفسنجان بخاطر ۷۰ درصد سطح زیر کشت پسته در شهرستان انار می باشد

  • کد خبر : 28539
  • 05 تیر 1399 - 15:53
شهرت پسته رفسنجان بخاطر ۷۰ درصد سطح زیر کشت پسته در شهرستان انار می باشد

حجت الاسلام جلالی نماینده رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرت پسته رفسنجان دلیلش ۷۰ درصد سطح زیر کشت پسته درشهرستان انار می باشد که مابقی آن برای نوق و کشکوئیه است که درصد کمی فقط رفسنجان پسته دارد.

به گزارش صدای انار،عصر روز چهارشنبه ۴ تیرماه ،جلسه شورای اسلامی شهرستان انار با حضور دکتر جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس در مجلس شورای اسلامی،فرماندار و بخشدارانار،رئیس دانشگاه آزاد انار،رئیس و اعضای شورای شهرستان و تعدادی از مسئولین شهرستان انار برگزار شد.

حجت الاسلام جلالی نماینده شهرستان انار و رفسنجان در مجلس شورای اسلامی  در این جلسه اظهار داشت: اولین روز کاری بنده در هفته گذشته حضور در وزارت کشور و بیان موضوع مرز شهرستان انار-یزد( قلعه شمش )بود که قرار بر بازدید مسئولین تقسیمات کشوری از این منطقه در شهریورماه شد.

جلالی افزود:انگیزه ماباید تلاش برای خدمت به مردم باشد ،مردم ما در این چهل سال برای نظام کم نگذاشتند  و هر کجا لازم ونیاز بود در صحنه بدون هیچ چشم داشتی حاضر شدند و این شرایطی که برای ما در حال حاضر پیش آمده  حق مردم ما نیست.

نماینده رفسنجان و انار گفت:اولویت اول ما اشتغال است و ما در منطقه رفسنجان و انار با توجه به داشتن دومین معدن مس روباز مس جهان در منطقه،متاسفانه۱۴ تا۱۵ درصد بیکاری را داریم و کارشناسان می گویند اگر ایران هیچ چیز نداشت و فقط همین مس را داشت می توانست کشور را اداره کند.

وی گفت: یکی از بزرگترین تعاونی کشور ،تعاونی شرکت پسته می باشد و متاسفانه مشخص نیست املاک این تعاونی کجاست و کجا و به کی بفروش رفته است و اعضای بی گناه این شرکت نیامدند بگویند سهام ما کجاست و نه دفتری هست حقشان را مطالبه کنند و بسیاری دیگر تعاونی در رفسنجان گم شده است و هیچ نظارتی نیست و اینها یکی از مشکلات و معضلات شهرستان می باشد.

وی در ادامه افزود:متاسفانه مسئولان کشوری شهرستانهای انار و رفسنجان را برخوردار می شناسند ولی اگر پرونده های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد باز شود اکثر ما به این مراکز مراجعه می کنیم.

 وی گفت :در شهرستان انار باید کمیته خیرین تشکیل و ساماندهی شود و متاسفانه دولت پاسخگو طرح اشتغال و طرح های عمرانی نیست باید خودمان با کمک خیرین اقداماتی را انجام دهیم  پول های نقدینگی دولت سفته‌بازی شده است و در سرمایه‌گذاری کشور نیست از جمله: زمین، مسکن ،خودرو، سکه، دلار.

جلالی گفت: شهرت پسته رفسنجان دلیلش ۷۰ درصد سطح زیر کشت پسته درشهرستان انار می باشد که مابقی آن برای منطقه نوق و کشکوئیه است که درصد کمی فقط رفسنجان پسته دارد.

ایشان در خصوص وضعیت اشتغال و ورزش شهرستان تصریح کرد: باید برای اشتغال و ورزش از سرمایه داران و خیرین خود شهرستان بهره مند شد.

 جلالی بیان کرد: مشکلات شهرستان باید اولویت بندی و زمانبندی شود و طبق اولویت بندی کار انجام شود.

وی در خصوص پروژه های نیمه تمام شهرستان  گفت:تمامی پروژه ها را باید اولویت بندی کنیم و جلو برویم ،بعنوان مثال تکمیل پروژه بیمارستان اناردر اولویت است و باید پیگیر شویم و بودجه ای اگر میخواهد برای تامین بودجه پیگیری کنیم تا این پروژه به اتمام برسد.

وی افزود:متاسفانه پروژه پل تقاطع غیر هم سطح کمربندی هر باری که رد می شویم پیشرفت کندی دارد و باید تلاش کنیم این پروژه سریعتر به بهره برداری برسد.

دکتر جلالی گفت: جاده امین شهر-انار با پیمانکار صحبت شده و مشکل قیر پیگیری و رفع شد و پیمانکار بزودی شروع بکار می کند.

وی در خصوص راه اندازی کلینیک تامین اجتماعی انار گفت:فعلا باید رایزنی کنیم تا زمین این کلینیک را حفظ تا بعدا زمینه ای برای آن پیش بیاید.

حجت الاسلام جلالی در خصوص جمع شدن  بانک رسالت شعبه انار گفت: کلیه بانک های رسالت در سراسر کشور تا پایان سال جمع آوری خواهند شد و الکترونیکی خدمات ارائه خواهند داد.

جلالی همچنین در مورد حذف دادسرا انار گفت: به علت کمبود پرونده و برای کم کردن هزینه و نیروی انسانی، دادسرا در شهرستان انار جمع‌آوری شده است زیرا هر قاضی نیاز به ۱۶ نفر همکار دارد که این تعداد برای پرونده‌های کم انار نیاز نمی باشد.

نماینده رفسنجان و اناردرخصوص بیان مشکلات شهرستان به رئیس شورای شهرستان انارگفت:  قولی به آقای میرزایی رئیس شورای شهرستان انار نمی دهم که فردا بگویند شما هم مثل دیگران قول دادید و عمل نکردید ولی تلاش خودمان را می کنیم.

میرزایی رئیس شورای شهرستان اناردر این جلسه  به بیان مشکلات شهرستان انارپرداختند و افزودند:

-حل مشکلات آبهای زیر زمینی و احداث غیرقانونی چاه موتورها توسط افراد خاص و به کارگیری کارگران غیر بومی باید تعیین و تکلیف شود.

-ابنیه های تاریخی شهرستان باید ثبت ملی شود و از بین ۶٠تا۷٠ اثر تاریخی شهرستان فقط ۲۵مورد ثبت ملی شده است.

– در رابطه با ورزش انار باید اقداماتی صورت گیرد و بودجه در نظر گرفته شود.

– پیگیری و راه اندازی اداره تعزیرات انار و اداره فنی و حرفه ای و بنیاد شهید و امور جانبازان مستقل در انار باید در اولویت قرار گیرد.

– با جمع آوری دادسرا حل مشکلات قضایی و حقوقی مردم با کندی انجام میشود که باید پیگیری شود.

– از اداره راه و شهرسازی تابلویی باقی مانده است لطفا پیگیری شود.

-انتقال مرکز پلیس ۱۱٠از شهرستان انار به کرمان که هنگام وقوع جرم با مدت زمان طولانی پلیس در صحنه حاضر میشود، که باید پیگیری شود.

 قلعه شمش که از آثار باستانی شهرستان انار است در سالهای گذشته به استان  یزد واگذار شده است که باید پیگیری شود و مرز شهرستان و استان مشخص شود.

-تکمیل پروژه بیمارستان شهرستان انار باید سریعتر انجام شود.

 خانم اکبری عضو شورای شهر انار در این جلسه حمایت و پیگیری موارد ذیل را خواستار شد:

-کارآفرینان انار نیاز به حمایت دارند، با شیوع کرونا وضع اقتصادی بدی برایشان رقم خورده  است و نیاز به وام های کم بهره و همچنین نیاز به بیمه مشاغل خانگی هستند مثل بیمه شدگان این مشاغل در شهرستان رفسنجان.

– استفاده از جوانان بیکار اناری در نیروی انسانی کارخانه مس سرچشمه  و شرکت های زیر مجموعه

-انار نیاز به اداره بنیاد شهید دارد و هفتاد نفر از خانواده  معزز شهدا، جانبازان، ایثارگران و….  ، تحصیل کرده و بیکار هستند.

عکس: مهدیه حسینی

 

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=28539

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. سلام خسته نباشید از نماینده مردم شهرستان انار. و رفسنجان در مجلس شؤرای اسلامی میخواهیم پیگیر ندادن مجوز احداث کارخانه جات در انار چیه و مشکل اصلیش چیست که هرکی میخواهد کارخانه ای احداث کند از دست یک مسول و اداره ی شهرستان انار فراری میشود و به راحتی به استان یزد پنا میبرد خواهشا نماینده با جدیت پیگیر شود