8
رئیس دادگستری شهرستان انار؛

نداشتن دانش حقوقی روزانه پای زیادی از مردم را به دادگاه‌ها باز می‌کند

  • کد خبر : 28538
  • 05 تیر 1399 - 17:05
نداشتن دانش حقوقی روزانه پای زیادی از مردم را به دادگاه‌ها باز می‌کند

طالبیان گفت داشتن اطلاعات عمومی در زمینه های حقوقی و قضایی خیلی مهم و اساسی است و متاسفانه علم و دانش حقوقی مردم خیلی کم است  و مردم قبل از هر کاری به مشاوره حقوقی مراجعه کنند و مشکلات خودشان و دستگاه قضا را کم کنند.

به گزارش صدای انار، امروز پنجشنبه ۵ تیرماه نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه  با حضور جواد طالبیان رئیس دادگستری انار ‌و جمعی از خبرنگاران برگزار شد .

رئیس دادگستری شهرستان انار در این نشست در خصوص پایان کار دادستانی شهرستان انار اعلام داشت قانونگذار پیش‌بینی کرده است بر اساس جمعیت، تعداد پرونده ها، شرایط سنجی و بر اساس حد نصاب تعریف شده رئیس قوه قضاییه اختیار دارد اگر لازم است و اگر غیر لازم می تواند دادستانی را ملغی یا دایر نماید.

وی همچنین اظهار داشت جلوگیری از اطاله دادرسی و دیگر موارد دادگاهی در دادگستری در نبود دادستانی پرونده ها سریعتر صورت می گیرد و اساس کار نیز رضایتمندی مردم است که پرونده‌ها سریع‌تر انجام می پذیرند.
وی خاطرنشان کرد: ما استقبال می کنیم که لازم بدانند که دوباره دادستانی دایر گردد، ولی دادگستری فعلا پرونده‌های مردم را انجام و هیچ کوتاهی نمی‌کند و در این راستا پرونده‌های حقوقی، خانواده و مواد مخدر را رئیس دادگستری شهرستان انار و مابقی توسط شعبه دوم جهت سهولت کار مردم صورت می‌گیرد.
رئیس دادگستری شهرستان انار همچنین به نقش خانواده ها در کاهش جرائم اشاره کرد و گفت نقش خانواده بسیار مهم و ضروری است و خواستار رعایت این نقش توسط خانواده‌ها شد.

وی  گفت نقش تربیتی نیز باید از سوی مبلغان دینی و مذهبی صورت پذیرد چرا که این نقش می تواند نقش پررنگی در کاهش جرائم داشته باشد.

وی از ادارات و ارگان هایی که می توانند در کاهش جرائم نقش راهنمایی و ارشادی داشته باشند خواستار یاری در این زمینه شدند.

رئیس دادگستری شهرستان انار گفت:آمار ورودی پرونده های سال ۹۸ حوزه قضایی انار شامل دادسرا و دادگستری۳۶۸۱ فقره،آمار پرونده های ورودی شوراهای حل اختلا ف درسال ۹۸ ، ۱۹۷۸ فقره و میزان پرونده های طلاق نسبت سال ۹۷ به سال ۹۸ میزان ۳۰درصد افزایش داشته است.

طالبیان درخصوص داشتن اطلاعات حقوقی و قضایی توسط مردم گفت داشتن اطلاعات عمومی در زمینه های حقوقی و قضایی خیلی مهم و اساسی است و متاسفانه علم و دانش حقوقی مردم خیلی کم است  و مردم قبل از هر کاری به مشاوره حقوقی مراجعه کنند و مشکلات خودشان و دستگاه قضا را کم کنند.

وی افزود: بیشترین پرونده قضایی شهرستان مربوط به مطالبات می باشد که مورد بررسی قرار می گیرد.
رئیس دادگستری شهرستان انار در خصوص عملکرد شوراهای حل اختلاف گفت دادگستری انار از عملکرد شوراهای حل اختلاف تقدیر می کند ، رضایتمندی ما ، رضایتمندی مردم می باشد که مردم رضایت از شوراها دارند.
وی گفت شوراهای حل اختلاف در دو زمینه صلحی و حکمی کار می نمایند  و در شهر انار دارای یک شعبه  صلحی و سه شعبه حکمی حل اختلاف می باشد.

طالبیان در خصوص ستاد پیشگیری از جرم گفت، ستاد کار خود را انجام می‌دهد و در این راستا از هیچ اقدامی کوتاهی نخواهد کرد .

وی  گفت در تلاشیم تا مشاوره خانواده را در دادگستری راه اندازی کنیم که بتوانیم حداقل در هفته دو روز مشاور خانواده داشته باشیم.

رئیس دادگستری انار در خصوص ساماندهی فضای مجازی شهرستان انار اظهار داشت: در شورای تامین این مسئله را مطرح و بررسی خواهیم کرد و افرادی که بصورت غیر قانونی و بدون مجوز فعالیت دارند شناسایی و برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

 

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=28538
  • منبع : صدای انار
  • دیدگاه‌ها برای نداشتن دانش حقوقی روزانه پای زیادی از مردم را به دادگاه‌ها باز می‌کند بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.