7
جلسه شورای اسلامی شهرستان انار؛

فرماندار انار:در کل ادارات شهرستان کمبود نیرو داریم

  • کد خبر : 26433
  • 01 دی 1398 - 19:03
فرماندار انار:در کل ادارات شهرستان کمبود نیرو داریم

متاسفانه میراث فرهنگی ما مدیر ندارد، ما در سطح شهرستان دنبال نیرویی هستیم که مدیر میراث فرهنگی شود نه تنها در میراث فرهنگی کمبود نیرو داریم بلکه در کل ادارات شهرستان نیرو کم داریم.

به گزارش صدای انار،جلسه شورای اسلامی شهرستان انار با حضور فرماندار انار و اعضای این شورا برگزار شد.

زهرودی در خصوص نبود اداره تعزیرات در شهرستان انار به خبرنگارصدای انار گفت: چارت سازمانی اداره تعزیرات انار هم آمده است ولی خود تعزیرات اعلام نموده که دچار کمبود بودجه میباشد بنابراین برای استقرار تعزیرات درشهرستان باید تمامی ادارات، اصناف، فرمانداری، شورای شهر وهمگی دست به دست هم دهیم وکمک کنیم تا یک سری امکانات مهیا شود.

وی گفت: درحال حاضر مکانشان را تهیه نموده ایم وباید میز، صندلی، کامپیوتر و … برای کارشان درنظر بگیریم تا تعزیرات بتواند کارش را به خوبی انجام دهد،تابلوی ان را هم سفارش داده ایم تا آماده شود وجلوی اداره نصب شود.

مقام عالی دولت در شهرستان انار اظهار داشت:شهرستان انار ضمن کوچک بودن وسعتش، متاسفانه بخشی از ادارات را ندارد،بنابراین باید هماهنگی های لازم صورت گیرد تا نیرو هایی از رفسنجان به انار بیایند وکار بازرسی را انجام دهند.

وی گفت:حتی شهرستان رفسنجان هم قاضی تعزیرات نداشت وقاضی از کرمان می آمد خداروشکر  هم قاضی تعزیرات وهم رئیس تعزیرات رفسنجان منصوب شده که قرار شده است هفته ای یک روز یا دوهفته ای یک روز به انار بیایند و از روزی که آمده اند مرتب می آیند ودر سطح شهر بازدیدشان را انجام می دهند و روزی که می آیند یک روز کامل را برای نظارت اختصاص میدهند.

وی تصریح کرد:ایشان پرونده هایی تشکیل میدهند تا با متخلفین برخوردهای جدی تری صورت گیرد  مکان هایی که قرار بر پلمب آن ها بوده است فرصتی دیگر مبنی بر تکرار نشدن تخلف داده شده است، ما به غیر از این کار خودمان از طریق اصناف واماکن رسیدگی میکنیم و دراین هفته به طور ناگهانی و سرزده قرار است برای نظارت به بازار برویم.

فرماندار انار گفت:اصناف ما ضعیف عمل می کند به دلیل اینکه دو نفر نیروی بازرسی دارد و از بقیه نیروها برای تشکیل پرونده های اتحادیه های دیگر استفاده می کند که این دو بازرس باید هر روز در سطح شهر نظارت داشته باشند، کنترل کنند؛ وبه دلیل رودربایستی با همشهریان شدت برخوردشان کافی نمیباشد در این زمینه ما تذکراتی داده ایم که تاثیری نداشته است.

زهرودی گفت:شرایط جامعه به گونه ای است که باید نظارت بر بازار وحتی ادارات باشد تا سواستفاده ای رونق نگیرد.

وی افزود:ما درتلاشیم که تعزیرات در شهرستان مستقر شود ونیرو ها را برای گزینش وآموزش فرستاده ایم تا بتوانند مستقر شوند،تعزیرات امکاناتی چون ماشین و … میخواهد که ما تلاش کردیم اعتبار بودجه ای برای آنها صورت بگیرد متاسفانه نشده است وتلاش میکنیم که بودجه ای برایشان در نظر گرفته شود انشاالله تاسال آینده با همکاری شهرداری ماشینی برایشان تهیه کند ودراختیارشان قرار دهد.

وی در ادامه گفت:درهفته گذشته جلسه ای برای قصاب ها تشکیل دادیم تا دلیل گران فروشی گوشت را نسبت به سایر نقاط کشور از آنها جویا شویم که تعدای شرکت نکردند ونهایت جلسه قرار براین شد تا جناب آقای میرزایی گوشت دیگر قصابان را با کیفیت عالی وبا قیمت ۸۵۰۰۰ تومان تهیه کند ودر اختیارشان قرار دهد،هم اکنون سه نفر از قصابان(داود قدیری،علی قدیری،آقای میرزایی) گوشت را با کلیویی ۸۵۰۰۰ تومان در اختیار مردم قرار می دهند .

زهرودی گفت:شهرداری ها دنبال این هستند در هر شهری میدان تره باری بزنند وغرفه ها رو به افرادی واگذار میکنند که محصول را مستقیم از تولید به مصرف می آورند، یا قیمتی که خود شهرداری اعلام می کند به فروش بگذارند. انشاالله با شهرداری جلسه ای با هدف راه اندازی بازار روز در شهرستان انار خواهیم گذاشت. اینکار باعث می شود ماشین هایی که سرمیادین وگوشه وکنار خیابان ها برای فروش محصولشان می ایستند غرفه هایی از بازار روز را میگیرند ومحصولشان را با قیمت مناسب به فروش خواهند گذاشت، اگر این بازار راه اندازی شود دیگر نیازی به پنج شنبه بازار هم نخواهد بود.

فرماندار انار در خصوص نانوایی های سطح شهر اظهار داشت:در خصوص نانوایی ها ساعات کاریشان طبق ابلاغیه ای که آمده است از ساعت ۶ صبح تا۸:۳۰ صبح و از ساعت ۱۰:۳۰صبح تا ۱۳:۳۰ ظهر و عصر از ساعت ۱۵:۳۰تا ۱۹:۳۰ مشغول به کار پخت باشند. باید ساعات کاریشان طبق ساعات مشخص شده و نرخ نان و وزن چونه نان هم مشخص شده باشد و  رعایت شود که در صورت عدم رعایت تخلف حساب می شود.

زهرودی در خصوص بلاتکلیفی اداره میراث فرهنگی شهرستان انار گفت:متاسفانه میراث فرهنگی ما مدیر ندارد، ما در سطح شهرستان دنبال نیرویی هستیم که مدیر میراث فرهنگی شود نه تنها در میراث فرهنگی کمبود نیرو داریم بلکه در کل ادارات شهرستان نیرو کم داریم.

وی گفت:اگر دوستان جایی متوجه شدند که شخصی چه خانم چه آقا نیرو و ظرفیتش را دارد حتما معرفی کنند ما حاضریم ایشان را مامور کنیم تا مدیریت کند.

فرماندار انار در خصوص روند اجرایی پل تقاطع غیرهم سطح و جاده انار امینشهر اظهار داشت:تقاطع هم دارد کار میکند وباندی که از شهربابک می آید تا دهه فجر کارش به اتمام می رسد، درنظر هم داشته باشیم کارگاه جهاد نصر در کل کشور فقط ۲۴ روز کار می کند و ۶ روز کار نمی کند و جاده امین شهر را متاسفانه در یکسال پیش خیلی چیزها را محاسبه نکرده بودیم مانند لوله هایی که از زیر جاده ها عبور داده بودند نزدیک به شش ماه وقتمان را گرفت، که این لوله ها داخل پروژه دیده نشده بودند و باتلاش یک باند را آماده کرده ایم وآزمایش تراکم و … انجام شده است و باند دیگر درحال زیرسازی می باشد انشاالله تا پایان دیماه آن یکی باند هم آماده خواهد شد، فاز دوم را به پیمانکار کنونی نخواهیم داد چون کم کاری هایی از جانب ایشان صورت گرفته وقرار است پیمانکار جدید بیاوریم تا کار را سریعا تمام کند.

وی در پایان گفت:بوستان مسافر هم توسط شهردار محترم بسرعت در حال ساخت است وامیدواریم که تا قبل از عید به اتمام برسد ، جا دارد در این مورد از جناب آقای جلالیان رئیس محترم شورای شهر تشکر کنم که زحمت کشیدند.

گزارش و عکس: منصور زارع

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=26433

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. کمبود نیرو هست ولی پست خالی نیست .به اسم انار استخدام شدن و رفتن جایی دیگه

  2. کمبود نیرو هست ولی بعضی از نیرو های موجود هم بی خاصیت