15

انجام عمل با دستگاه لاپاراسکوپی در بیمارستان ولیعصر انار/مصاحبه با دکتر بهشتی متخصص جراحی+تصاویر

  • کد خبر : 25910
  • 17 آبان 1398 - 18:02
انجام عمل با دستگاه لاپاراسکوپی در بیمارستان ولیعصر انار/مصاحبه با دکتر بهشتی متخصص جراحی+تصاویر

در بیمارستان ولیعصر(عج) انار عمل های جراحی کیسه صفرا،آپاندیس و بعضی از انواع هرنی را با عمل لاپاراسکوپی انجام میدهیم.

امروز با گزارشی متفاوت تراز همیشه درخدمت شما همشهریان عزیز میباشیم.

عمل با آسایش در انار جریان دارد.
در تاریخ ۱۶ آبانماه  در خدمت بخش جراحی بیمارستان ولیعصر (عج) بودیم.
دراین روز بیماری با مشخصات درد در ناحیه شکم به بیمارستان مراجعه کردند، بیمار آقایی ۲۸ ساله بودند که آقای دکتر بهشتی متخصص جراحی با معاینات مقدماتی و سونوگرافی تشخیص دادند که بیمار نیاز به جراحی وبرداشتن کیسه صفرا دارد.بیمار توسط دکتر بهشتی وبا دستگاه لاپاراسکوپی وبدون باز شدن شکم بیمار، کیسه صفرا و سنگهای متعدد آن خارج شد.
چندی در انتظار نتیجه جراحی نشستیم تا جراح از اتاق بیرون آیند ونتیجه را متوجه شویم. اما هم زمان که جراح محترم از اتاق عمل بیرون آمدند خبر یک تصادفی اورژانسی را شنیدند و با سرعت تمام به سمت بیمار تصادفی رفتند و خوشبختانه مشکل خونریزی داخلی نداشتند وبرای ادامه کار پزشکی به رفسنجان منتقل شدند.

در خدمت جراح تلاشگر وصبورمان جناب آقای دکتر جلیل بهشتی متخصص جراح عمومی میباشیم:
باسلام آقای دکتر بهشتی خسته نباشید جراحی امروز خوب بود؟
سلام عرض میکنم، خوب بود الحمدالله با موفقیت انجام شد.
آقای دکتر لطف کنید در مورد جراحی لاپاراسکوپی و فواید آن نسبت به جراحی باز توضیح دهید:
جراحی لاپاراسکوپی سطح پیشرفته ای از جراحی در سراسر دنیا میباشد به طوریکه تمامی جراحی ها به سمت لاپاراسکوپی پیش میروند.
جراحی لاپاراسکوپی درواقع جراحی هایی میباشد که حداقل تهاجم به بیمار صورت میگیرد.این جراحی به پزشکان کمک میکندتا با استفاده از یک سری وسایل پیشرفته برش های بسیار کوچکتری را به وجود آورند.
برای مثال در گذشته برای انجام همین جراحی کیسه صفرا مجبور بودیم ناحیه شکم را به اندازه ۱۰ الی ۱۵ سانتی متر باز کنیم تا بتوانیم کیسه صفرا را به طور کامل خارج کنیم ولی امروز الحمدالله پیشرفت تکنولوژی به جایی رسیده که همان نوع جراحی را با یک یا دو برش کوچک ۱ الی ۲ سانتی متری انجام میدهیم.
فواید این جراحی نسبت به جراحی باز بخواهیم مقایسه کنیم این است که شکم بیمار به صورت کامل باز نمیشود بنابراین خونریزی بیمار بسیار کمتر است،درد بیماربعد از جراحی خیلی کمتراست،روند بهبودی بیمار سریع تر وبهتر است زیرا شکم کمتر باز شده وریکاوری کمتری دارد.
بعضی از اعمال مثل کیسه صفرا که در عمق شکم است بنابراین در انتخاب نوع جراحی از لاپاراسکوپی استفاده میشود مگر اینکه بیمار مشکلات دیگری داشته باشد ونشود لاپاراسکوپی انجام دادچون دید بسیار بهتری در داخل شکم در لاپاراسکوپی داریم نهایتا جراحی برای بیمارآسان تر است.

آقای دکتر چه کارهایی توسط لاپاراسکوپی  انجام می شود؟
خب در واقع لاپاراسکوپی به دو دسته تقسیم میشود:یکی مقدماتی است مانندکیسه صفرا و آپاندیس و… .
واما لاپاراسکوپی پیشرفته نسبت به لاپاراسکوپی معمولی تجهیزات بسیار پیشرفته تر وتخصصات خاص خودش را میخواهد؛مانند جراحی سرطان،کوچک کردن معده،برداشتن رحم وتخمدان،خارج کردن طحال وتمامی اعمال جراحی داخل شکمی توسط لاپاراسکوپی به راحتی انجام میشود.
ما در  بیمارستان ولیعصر(عج) انار عمل های جراحی کیسه صفرا،آپاندیس و بعضی از انواع هرنی را با عمل لاپاراسکوپی انجام میدهیم.

سپاسگزارم از وقتی که در اختیار ما گذاشتین

خواهش میکنم

 

لازم به ذکر است دستگاه لاپاراسکوپی (جراحی عمل بسته ) با مشارکت خیر گرانقدر حاج میرزاعلی مبینی و دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان  خریداری و در۶ شهریورماه سالجاری در بیمارستان ولیعصر (عج) انار افتتاح شد.

گزارش: نرگس سلطانی

عکس:منصورزارع

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=25910
  • دیدگاه‌ها برای انجام عمل با دستگاه لاپاراسکوپی در بیمارستان ولیعصر انار/مصاحبه با دکتر بهشتی متخصص جراحی+تصاویر بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.