تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024
12

مسافران انار چشم انتظاران بی فانوس

  • کد خبر : 24360
  • 10 شهریور 1398 - 22:37
مسافران انار چشم انتظاران بی فانوس

مسافرین انار ،منتظران بی فانوس در دل شب هستند.

سالهای مدیدی است که مردم شهرستان انار خواستار پایانه و ترمینال مسافر بری هستند و از آنجا که مسئولین به فکر رفاه مردم هستند ،پاسخ میدهند چشم پیگیری میکنیم. اما پیگری برای این امر مهم چندسال طول میکشد؟ شهرستان انار از لحاظ موقعیت جغرافیایی در بهترین شرایط نیست؟ یک ترمینال مسافربری،یک جایگاه مناسب برای مسافران توقع زیادی از یک مسئول است؟
به فصل سرما نزدیک میشویم و زمان رفت و آمد شهروندان گرامی فرا میرسد،دانش جویانی که آینده ساز همین مرز و بوم خواهند بود اما حداقل رفاه برایشان در نظر گرفته نشده است.
قبلا امیدی بود که اگر سر میادین منتظر یک اتوبوس باشند به موقع به مقصد خواهند رسید اما همین مکان بدون جایگاه هم از مسافرین گرفته شد.
مسافرینی که برای تردد شهرهای هم جوار مجبورند در جاهای نامناسب و ناایمن در انتظار بمانند که چه بسا اگر از سرما و گرما جان سالم به در ببرند، اما امیدی به سگهای ولگرد بیابان و ماشین های عبوری در جاده نخواهد بود و هر لحظه جان یک شهروند اناری در خطر است.
شهروندان اناری که در محل تقاطع دانشگاه آزاد و گلشن و مسیر نوق ، در انتظار اتوبوس بوده اند از مسئولین گلایه داشتند که بارها جانشان به خطر افتاده و شروع سفر ناایمن و پر استرسی را تجربه کرده اند.
این کمبود در یک شهرستان را فقط یک کارمندی که باید به موقع به اداره برسد و یک دانشجویی که باید به موقع به کلاس درس برسد را درک میکند.
این ناامنی و ترس خطر را فقط یک مسافری درک میکند که ساعتها در انتظار اتوبوس مانده است. این بی مهری به بانوان شهر را خانمی درک میکند که باید تنها در دل بیابان در انتظار اتوبوس باشد و حتی وقت برگشت به زادگاهش که برایش منبع آرامش است باید در دل بیابان پیاده شود که خطرات این رفت و آمد ها برای یک خانم به مراتب بیشتر خواهد بود.
مسافرین انار ،منتظران بی فانوس در دل شب هستند.
از کلیه مسئولین مربوطه، برای حل این مسئله مهم خواستاریم که، ساخت جایگاه های مناسب و احداث ترمینال مسافربری را در الویت قرار دهند تا مسافران با خیالی آسوده به مقصد برسند و شهرستان انار که در موقعیت ترانزیتی کشور است از لحاظ پایانه مسافربری خوب بدرخشد.

 

گزارش:سمیه جعفری مقدم

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=24360

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. سلام مقاله از نظر محتوایی و انشایی خوب هست اما…
    ایا از نظر شما احداث پایانه مسافربری با هزینه چند صد میلیونی توجیه اقتصادی دارد یا من و شما با اولین وسیله نقلیه عبوری برای رسیدن به مقصد اعتنایی به مسافربری میکنیم
    ایا شهری داریم که برای هر ۱۵ دقیقه مسافر یه دستگاه اتوبوس اماده حرکت داشته باشیم
    ایا شما مشاهده کرده اید که سرویس های موجود با چند تا صندلی خالی انار را به مقصد یزد ترک میکنند
    ایا فکر کرده اید که چرا کسانی که اتوبوس داشتند به اینکار مشغول بودند شغل خود را ترک و اتوبوس را فروخته اند
    ایا.دیده اید روزانه چند دستگاه وسیله نقلیه شخصی فقط جهت رفاه حال خودشان انار را به مقصد مسافرت طریق سفر میکنند
    ایا فکر میکنید اتوبوس های جاده ای موظف هستند بیایند در ترمینال انار مسافران را پیاده کنند و بعد ادامه مسیر بدهند
    ایا از مبدا حرکت به مقصد انار مسافر تکمیلی یک دستگاه اتوبوس جهت انار وجود.دارد
    ایا میدانید جهت احداث پایانه مسافری بیشتر بخش خصوصی باید بیاید پیشقدم شود
    ایا فکر کرده اید نیاز باعث انجام کار میشود تا وقتی توجیه اقتصادی نداشته باشد کسی به این فکر نمی افتد
    ایا مشاهده نمیکنید اگر کاری کمی افراد احساس کنند این شغل شاید درامد زا باشد از چشم و هم چشمی فردی دیگر هم اقدام به شغل مشابه میکنند
    پس توجیه اقتصادی ندارد باید راهکاری خیلی پایین تر اندیشیده شود برای مثال اتوبوس های عبوری ملزم به ساعت زدن در پلیس را انار شوند مسیر عبورشان در داخل شهر قرار گیرد مردم بتوانند استفاده کنند
    و ایا ……….

    ایا