تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ 8 شوال 1445 Tuesday, 16 April , 2024
13

اجرای طرح پلاک کوبی و هویت دار کردن دام در شهرستان انار

  • کد خبر : 24123
  • 31 مرداد 1398 - 9:24
اجرای طرح پلاک کوبی و هویت دار کردن دام در شهرستان انار

دکتر کامران شفائی سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان انار گفت :هر گونه خرید و فروش، حمل و نقل، جابجائی و نگهداری دام سبک و سنگین بدون پلاک و هویت گذاری، ممنوع می باشد.

دکتر کامران شفائی سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان انار گفت : با عنایت به امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان دامپزشکی کشور و معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی و در راستای اجرای آئین نامه اجرائی ماده ۱۰ قانون نظام جامع دامپروری کشور و همچنین اجرائی نمودن مصوبه هئیت وزیران در خصوص ضوابط اختصاصی نگهداری، حمل و نقل، خرید و فروش و جابجائی دام زنده، به اطلاع کلیه دامداران محترم شهرستان انار می رساند که ارائه خدمات به ویژه در زمینه حمل و نقل و جابجائی و خدمات بهداشتی منوط به هویت دار کردن دام خود با پلاک ملی می باشد .
وی گفت :پلاک کوبی جمعیت دامی در حیطه وظایف معاونت امور تولیدات دامی جهاد کشاورزی می باشد. هویت دار کردن دام ها در کنترل و کاهش بیماری های مشترک بین انسان و دام تأثیر بسزائی داشته و باعث ساماندهی و حفظ جمعیت دام بومی منطقه می گردد. هویت دار کردن دام، نقش موثری در کنترل و جلوگیری از قاچاق دام دارد.
ایشان افزود : هر گونه خرید و فروش، حمل و نقل، جابجائی و نگهداری دام سبک و سنگین بدون پلاک و هویت گذاری، ممنوع می باشد. دامداران و مالکینی که مبادرت به حمل و جابجائی دام می کنند باید از شبکه دامپزشکی و سایر ارگانهای مربوط مجوزهای لازم را دریافت کنند. دام هائی که هویت دار و پلاک کوبی نشده و دارای گواهی حمل بهداشتی – قرنطینه ای دامپزشکی و مجوزهای مربوطه نباشند مصداق کالای قاچاق محسوب می گردند.
در پایان دکتر کامران شفائی از دامداران محترم این شهرستان خواست هر چه سریعتر نسبت به پلاک کوبی و هویت دار کردن دام های خود با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی و امور دام شهرستان انار اقدام کنند. در این طرح با استفاده از پلاک کردن دام و ثبت کد رهگیری، تمامی مشخصات و اطلاعات هویتی دام از جمله مالک، محل پرورش و نگهداری و … به منظور جلوگیری و کنترل از قاچاق دام ثبت می گردد ./.

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=24123
  • منبع : صدای انار
  • دیدگاه‌ها برای اجرای طرح پلاک کوبی و هویت دار کردن دام در شهرستان انار بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.