تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024
6

برگزاری  کلاس آموزشی – توجیهی  بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در شهرستان انار

  • کد خبر : 22296
  • 30 اردیبهشت 1398 - 8:37
برگزاری  کلاس آموزشی – توجیهی  بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در شهرستان انار

کلاس آموزشی – توجیهی  بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در شهرستان انار برگزار شد.

 

دکتر کامران شفائی سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان انار گفت: با شروع فصل گرما، ویروس تب کریمه کنگو که عامل یکی از بیماریهای مشترک بین انسان و دام می باشد از طریق گزش کنه قابل انتقال می باشد و این بیماری شیوع بیشتری پیدا می کنند.

دکتر شفائی افزود: دامداران و کارکنان کشتارگاهها ( قصابان، سلاخان و … ) از جمله افرادی هستند که بیشتر از سایر اقشار جامعه در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند. به همین علت یک کلاس آموزشی – توجیهی در خصوص بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو با حضور دامداران، کارکنان کشتارگاه دام و شبکه دامپزشکی در محل مدیریت محترم جهاد کشاورزی شهرستان انار برگزار گردید. دکتر کامران شفائی در مورد این بیماری توصیه ها و نکاتی را تذکر و یادآوری نمودند و بر لزوم رعایت موازین بهداشتی جهت جلوگیری و پیشگیری از ابتلا به این بیماری تأکید گردید. این ویروس معمولا از طریق گزش کنه و یا تماس با خون یا ترشحات لاشه دام و یا انسان آلوده به دام و افراد دیگر که دارای زخم و جراحات پوستی هستند منتقل می شود. عدم رعایت بهداشت و حفاظت شخصی در کشتارگاه و کشتار غیر بهداشتی و خارج از کشتارگاه بدون حضور بازرس بهداشتی دامپزشکی و عدم رعایت دوره پیش سرد و قاچاق دام یکی از مخاطرات جدی انتقال این ویروس و بیماری به انسان بویژه قصابان و کارکنان کشتارگاه های دام می باشد. این گروه از افراد شاغل باید مجهز به وسایل حفاظت شخصی از قبیل کلاه، دستکش، چکمه، عینک و روپوس یا لباس کار مخصوص  باشند.

وی اشاره ای به اهمیت سمپاشی جایگاه دام و دامها داشت که از ازدیاد کنه ها که مهمترین عامل انتقال دهنده بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو می باشند جلوگیری می کند و  همچنین عدم استفاده از دست برای جدا کردن کنه از بدن دام .

دکتر کامران شفائی در پایان به دامداران و قصابان تأکید کرد که تمام مسائل قرنطینه ای، بهداشتی و حفاظت شخصی را رعایت نمایند و کشتار دام تحت نظارت و هماهنگی شبکه دامپزشکی در محل کشتارگاه دام صورت گیرد.

 

لینک کوتاه : https://sedayeanar.ir/?p=22296
  • دیدگاه‌ها برای برگزاری  کلاس آموزشی – توجیهی  بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در شهرستان انار بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.